عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام جواد(ع) حقانیت مکتب شیعه در برابر فرقه های انحرافی را نشان داد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام جواد شیعیان را برای ارتباط غیر مستقیم با امام زمان آماده کرد، گفت: حقانیت مکتب شیعه و ارتقا و استحکام فکری فرهنگ و مکتب شیعه و اهلبیت(ع) را درآن دوران نشان داد.

 آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا به مناسبت میلاد با سعادت نهمین امام شیعیان حضرت جواد الائمه (علیه السلام(، اظهار داشت: به رقم اینکه امام جواد(ع) عمر کوتاهی داشتند توانستند جامعه شیعه را در آن شرایط حساس به بهترین وجه در بُعد تربیتی و بُعد فکری و هم در بُعد سیاسی اجتماعی فرهنگی مدیریت کنند.
وی ادامه داد: شگفتی ها و ویژگی های برجسته امام جواد(ع) از روز سوم ولادت آشکار شد؛ امام جواد(ع) در روز سوم تولد خود شهادت به وحدانیت خدا و شهادت به رسالت پیامبر(ص) و شهادت به امامت ائمه(ع) را بر زبان خود جاری کردند مانند حضرت عیسی که در نوزادی سخن گفتند و حقانیت خود را بر مردم بیان کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه  امام جواد(ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید، گفت: امام جواد(ع) جایگاه ویژه ای به لحاظ علمی، معنوی و اجتماعی در بین همه دانشمندان و حتی حاکمانی که دشمن او بودند مانند مامون داشت.
امام جواد شیعیان را برای ارتباط غیر مستقیم با امام زمان آماده کرد
وی خاطرنشان کرد: شیعیان در آن زمان باید آماده می شدند برای دوران غیبت و دورانی که ارتباط مردم با امام معصوم قطع می شد، حتی در دوران امام عسگری هم امام در محاصره بود و ارتباط شیعیان ارتباط ضعیفی بود. امام جواد در این مقطع یکی از کارهای مهمی که انجام داد شیعیان را برای دورانی که ارتباط آنها با امام قطع می شود و یا به حداقل می رسد آماده کرد تا اگر دوران غیبت رسید دچار بحران فکری نشوند.
امام جواد(ع) حقانیت و ارتقا و استحکام فکری مکتب شیعه را نشان داد
آیت الله فقیهی بیان داشت: امام جواد با مناظرات و گفتگوهایی که با بزرگترین دانشمندان آن عصر انجام دادند حقانیت مکتب شیعه و ارتقا و استحکام فکری فرهنگ و مکتب شیعه و اهلبیت(ع) را درآن دوران نشان داد و خود این موجب شد که در برابر حاکمان دوران خود و هم در برابر فرقه های انحرافی حق و مکتب حق را نشان دهد.
وی اضافه کرد: مناظرات و بیانات علمی و دینی امام جواد در واقع جریان حق را از جریان باطل چه در بُعد فکری و چه در بُعد سیاسی، اجتماعی و حکومتی در بین جامعه اسلامی به خوبی نشان داد که جریان حق کجاست و این حاکمانی که حکومت را در دست دارند شایستگی خلافت و حاکمیت بر امت اسلامی را ندارند.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه امام جواد(ع) مسلمانان را به آن خط فکری درست به لحاظ سیاسی راهنمایی کرده اند، گفت: آن حضرت زمینه سازی برای غیب و آماده شدن مردم و رسیدن به بلوغ خودکفایی در ارتباط با معصومین در هنگام قطع شدن ارتباط با امام برای ادامه مسیر درست در بُعد سیاسی، فکری، اجتماعی را انجام دادندکه یکی از کارهای بسیار مهم بود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/24306
اخبار مرتبط

نظرات شما