مدیرکل دامپزشکی قم:

چهار تن فراورده‌های خام دامی در قم معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی قم با اشاره به اجرای طرح ویژه نظارت بر فراورده‌های خام دامی به مناسبت ماه مبارک رمضان، گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۶۰۰ مورد بازرسی انجام و طی آن چهارهزار و ۷۰۰ کیلوگرم فراورده‌های دامی معدوم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  سید مهدی سرکشیک با اشاره به اجرای طرح نوروزی نظارت بر فراورده‌های خام گوشتی، افزود: این طرح از ۲۴ اسفندماه سال گذشته توسط ۱۵ اکیپ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: در قالب این طرح کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فراورده‌های دامی، مراکز عرضه، مراکز طبخ غذا، هتل‌ها و خودروهای حمل فراورده‌های دامی مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

 وی خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای طرح نظارت بر فراورده‌های خام گوشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان و سال نو، ۱۹۱ مورد فعالیت غیربهداشتی در استان قم ثبت شده است.

 ذبح ۵۰۰ هزار دام سبک‌وسنگین در قم

 مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: مردم و مسافران نوروزی در صورت هرگونه مشاهده موارد غیربهداشتی با شماره‌های ۳۶۱۲۳۴۵۶ و ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

 وی همچنین بیان داشت: طی سال گذشته در مجموع افزون بر ۱۹ هزار بازدید از فرآورده‌های دامی انجام که ۲ هزار و ۲۰۰ مورد غیربهداشتی ازاین‌بین شناسایی شد.

 سرکشیک با بیان اینکه سال ۱۴۰۲، در مجموع ۱۰۷ تن فراورده خام دامی غیربهداشتی در استان قم معدوم‌سازی شد، گفت: سال گذشته ۴۹۲ هزار رأس دام سبک، ۱۴ هزار دام سنگین و افزون بر ۱۰ میلیون و ۳۹۲ هزار قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های صنعتی استان قم، کشتار شدند.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48136
اخبار مرتبط

نظرات شما