یادداشت؛

ورزش قم امیدوار به پیشرفت

استان قم در چند سال اخیر همواره رتبه‌های خوبی را در ورزش به دست آورده و امیدوار است تا رتبه‌های قبلی خود را بهبود ببخشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  متولی ورزش در استان‌ها ادارات کل ورزش هستند برنامه‌ریزی و رسیدگی به وضعیت ورزش‌های همگانی و قهرمانی و البته فراهم‌کردن شرایط فعالیت ورزش‌های حرفه‌ای، توسعه زیرساخت‌ها و همچنین کمک به برگزاری ورزش در ادارات و سازمان‌ها هم از آن جمله هست.
 ادارات ورزش در استان‌ها را با تعداد مدال‌های معتبر و همگانی کسب شده توسط قهرمانان، رتبه‌بندی می‌کنند و البته همین رتبه‌بندی‌ها و همکاری دیگر نهادهای یک استان می‌تواند بودجه ساخت‌وساز و توسعه زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای ورزشی در یک استان افزایش پیدا کند.
 استان قم در چند سال اخیر همواره رتبه‌های خوبی را در ورزش به دست آورده و امیدوار است تا رتبه‌های قبلی خود را بهبود ببخشد.
 بدیهی است ورزش و تربیت‌بدنی همیشه مورد قبول کارشناسان پزشکی و سلامت، علوم اجتماعی و حتی روان‌شناسان بوده و برای کنترل قوای جوانی و همچنین هدایت جامعه به‌سوی مبانی فرهنگی نیز مورداستفاده قرار گرفته است؛ اهمیت ورزش در طراحی شهرهای جدید و نیز آینده‌نگری اقتصادی و امنیتی نیز موردنظر مسئولین بوده و هیچگاه فراموش نشده است؛ اما چرا با وجود چنین تفکراتی در بین تصمیم‌گیران و سیاستمداران هنوز از نظر سرانه ورزشی دچار مشکل هستیم؟
 برای پی‌بردن به این موضوع تنها سال گذشته را مرور می‌کنیم.
 استان قم شاهد ۲ استاندار فعال و مردمی بوده که اتفاقاً به امر ورزش نیز بسیار تأکید داشته‌اند.
 اختصاص مجموعه ورزشی تختی در مرکز شهر قم به ورزش بانوان و همچنین اختصاص ۶ قطعه زمین ورزشی در محله پردیسان از آن جمله بوده است.
 مدیران ورزش قم در این ۲ سال بسیار خوشحال و پرانرژی این ۲ مسئله را اقدامی بسیار بزرگ اعلام کردند و قول دادند که در بهار و بعداً در شهریورماه و پس از آن در آبان و در انتها به پایان سال ۱۴۰۲ اشاره و تأکید داشتند که تکمیل و راه‌اندازی خواهند شد که در کمال ناباوری حتی به یک زمین در پردیسان کلنگی هم نزدند و روبانی هم قیچی نشد؛ اما امسال شاید طبق قانون آن ۶ زمین در اختیار ورزش نباشد.
 مجموعه تختی هم مثل سال قبل منتظر قول‌های دوباره باشد، مانند مجموعه ۴۵۰۰ نفره و محله‌های مختلف قم هم از کمبود محیط‌های ورزشی در رنج باشند امیدواریم باتوجه‌به قول‌های فراوانی که در سال گذشته به ورزش قم داده شد چیزی اضافه نشود و همان قبلی‌ها تکمیل شوند.
 شهرهای جدید و ساختمان‌های جدید هم که در دست احداث هستند به طور طبیعی نیازمند محیط‌های ورزشی جدید هستند که امیدواریم مسئولین و تصمیم‌گیران در استان قم، زودتر تصمیمات را عملی کنند.


محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/48541
اخبار مرتبط

نظرات شما