تدابیر لازم برای پیشگیری از خسارت سیلاب‌های احتمالی در قم اتخاذ شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: تدابیر لازم ازجمله لایروبی رودخانه‌ها و جمع‌آوری سازه‌های مزاحم دررودخانه قمرود برای پیشگیری از خسارت سیلاب‌های احتمالی در این استان اتخاذشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن اوروجی افزود: ستاد بحران استان جلسه‌های آمادگی را با حضور اعضا برگزار و تصمیم‌های لازم برای جلوگیری از خسارت سیلاب‌های احتمالی اتخاذ شده‌است.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان عضو ستاد بحران با تجهیزات لازم آماده خدمات‌رسانی به شهروندان در زمان‌های ضروری می‌باشند.

وی گفت:‌ با توجه به این‌که مسیر اکثر رودخانه‌های قم باز است، پیش‌بینی می‌شود مشکل خاصی در زمان وقوع سیل پیش نیاید.

اوروجی یادآور شد: در زمان وقوع سیل همانند سال‌های گذشته، برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی،‌ مسیر قمرود مسدود خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که عمده خسارت سیل به افرادی وارد می‌شود که به حریم رودخانه تجاوز  و یا کنار آن اتراق کرده‌اند، از شهروندان درخواست داریم در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار و به‌ویژه روزهایی که اخطاریه صادر می‌شود، از تردد و اتراق در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

وی گفت:‌ خسارت‌هایی که سال گذشته به کشاورزان وارد شد، درحال پرداخت است و زیرساخت‌هایی که تخریب‌شده بود نیز بخشی بازسازی‌شده و بخشی دیگر نیز به‌زودی بازسازی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به پیش‌بینی بارندگی درروزهای آینده،‌ گفت: اولین بارندگی محورها را لغزنده خواهد کرد که شهروندان باید هنگام رانندگی ضمن رعایت مسائل ایمنی، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12926
اخبار مرتبط

نظرات شما