معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد:

برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات 30 آبان ماه

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه هدف این جشنواره ارتقای سطح دانش اهالی خبر و اطلاع رسانی درقم است، گفت:اختتامیه جشنواره مطبوعات با حضور مدیران و اصحاب رسانه استان در روز 30 آبان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد جواد محرابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با بیان اینکه اولین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که دربرگزاری این جشنواره وجود داشت، موفق عمل کرد که نتایج مثبت نخستین دوره در دومین دوره این جشنواره مشاهده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف این جشنواره ارتقای سطح دانش اهالی خبر و اطلاع رسانی درقم است اظهار داشت: بر اساس خروجی آمار ابتدایی آثار ارائه شده به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات قم ارتقای سطح آثار اهالی رسانه استان محقق شده‌است.


محرابی با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره  مطبوعات استان اظهار کرد: سوم آبان آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره یا رفع نقص آثار ارسالی به جشنواره است.

وی ادامه داد: براساس ساز و کار پیش بینی شده، اداره کل ارشاد استان قم دخالتی در داوری آثار رسیده به جشنواره مطبوعات استان قم ندارد و داوری توسط اساتید خبره مرکز مطالعات رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اختتامیه جشنواره مطبوعات با حضور مدیران و اصحاب رسانه استان در روز 30 آبان برگزار می‌شود، امسال رقم جوایز این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد، این مساله با وجود مشکلات اقتصادی بود.

محرابی با اشاره به نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: این نمایشگاه در گذشته هر ساله در آبان ماه برگزار می‌شد، امسال دومین سالی است که برگزاری این نمایشگاه صورت نمی‌گیرد، البته شاهد برگزاری آن در برخی از استان‌ها به صورت مستقل بودیم، شاید این اتفاق در استان قم در آینده نیز صورت بگیرد.

وی با توجه به ظرفیت‌های دینی و رسانه‌ای قم، ادامه داد: قم ظرفیت مناسب برای برگزاری جشنواره ملی مطبوعات دینی را دارد به همین دلیل طرح برگزاری و میزبانی این نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و پیگیری شده‌است.

معاون مطبوعاتی ارشاد قم اظهار داشت: درصورتی که هماهنگی اجرای این نمایشگاه امسال محقق نشد، در صورت تامین بودجه، این نمایشگاه سال آینده به میزبانی قم برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12935
کلیدواژه: مطبوعات جشنواره قم
اخبار مرتبط

نظرات شما