مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

وقف ها منطبق با نیاز روز جامعه باشد/ثبت 5وقف به ارزش 8میلیارد در سال جاری

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم با اشاره به ثبت 5وقف جدید با ارزش 8میلیارد تومان در شش ماه نخست سال جدید، گفت: با توجه به تحولات امروز جامعه باید وقف ها بر اساس نیاز جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در نشست خبری با موضوع وقف به هفته وقف اشاره کرد و اظهار داشت: این دهه وقف فرصتی است تا مردم با معقوله وقف آشنا شوند.
وی ادامه داد: باید در کشور شرایطی برای ترویج مسئله وقف ایجاد شود، بحث وقف فقط به یک دستگاه یا ارگان مربوط ندارد و این مسئله به آحاد مردم مربوط می شود.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم با اشاره به اینکه وقف یک حرکت انسانی و الهی است، گفت: وقف مانند طنابی است که یک سر طناب در دست انسان پاک و مومن و سر دیگر طناب در عرش خداوند قرار دارد.
وی اضافه کرد: کسانی که در این مسیر حرکت می کنند خود را به عرش خداوند نزدیک تر می کنند به شرط این که امین مردم باشند و با اخلاص در خدمت مردم باشند.
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند تقرب بیشتری نسبت به خداوند دارند، بیان داشت: با توجه به تغییر و تحولات رخ داده در جامعه باید تلاش کنیم در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و برنامه ها به مردم بگوئیم وقف را متناسب با روز انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم نیاز امروز جامعه چیست تا منطبق با آن  وقف انجام دهیم.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم ابراز داشت: امروز در عرصه علم، فناوری، دانش، تحقیق و پژوهش مراجعات فراوانی از مراکز آموزشی، پژوهشی و تحقیق داریم که در این حوزه نیازمند وقف های جدیدی هستیم.
وی افزود: امروز در جامعه شاهد پیشرفت و خیزش علمی هستیم پس نیازمندیک پشتیبانی می باشیم.
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه در جایی که وقف پشتیبانی کرده است از ماندگاری خاصی برخوردار بوده است، گفت: ما در تهیه دارو، آزادی زندانیان، تهیه لوازم مدارس و... واقف داریم و نیات واقفین بسیار متنوع است.
وی بیان داشت: باید در بحث سرمایه گذاری بخش وقف تلاش های بسیاری صورت بگیرد.
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم با اشاره به برنامه های این دهه، گفت: در 13 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مدرسه امام کاظم(ع) همایش یاوران وقف با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی در بقاع متبرکه، غبارروبی بعضی از امامزادگان، مسابقات فرهنگی ورزشی، زنگ انشا با موضوع وقف در مدارس، برگزاری خیمه های معرفت در بقاع، ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان متخصص در بقاع، افتتاح وکلنگ زنی برخی پروژه ها و برگزار نمایشگاه عکس با موضوع وقف ازبرنامه های این دهه می باشد.
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه در استان 2200 موقوفه با 17 هزار رغبه داریم، گفت: در شش ماه نخست سال 5 وقف جدید به ارزش 8 میلیارد تومان صورت گرفته است.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/12965
اخبار مرتبط

نظرات شما