رئیس انجمن صنفی کارگران:

۴۶۰۰ کارگر زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند  

رئیس انجمن صنفی کارگران قم گفت: چهارهزار و ۶۰۰ کارگر استان در صف بیمه تأمین اجتماعی هستند که به‌زودی ۳۰۰ نفر زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» عباس شیری افزود: در سطح استان قم افزون بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

 وی با اشاره به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، ابراز کرد: ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه هستند درحالی‌که سهمیه ابلاغی امسال بیمه‌شدن ۱۰ هزار کارگر است.

 رئیس انجمن صنفی کارگران قم گفت: همه کارگران ساختمانی واجد شرایط استان از نظر اشتغال به این حرفه راستی‌آزمایی شده و دارای شناسنامه کاری مشخص هستند.

 وی با انتقاد از قطع مستمر بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: کارگران ساختمانی ممکن است به‌خاطر نبود پروژه فعال عمرانی چند روز مشغول کار نباشند و توقع ما این است که بررسی وضعیت بیمه این افراد این است که جلسات مربوطه با حضور نمایندگان انجمن‌های صنفی و بازرسان برگزار شود.

 شیری با اشاره به طرح ساماندهی کارگران ساختمانی، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده اما هنوز مجموعه مدیریت شهری قم هیچ سازه و مکان استانداردی برای استقرار این افراد در شهر پیش‌بینی و طراحی نکرده است.

 رئیس انجمن صنفی کارگران قم خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه کارگران ساختمانی کارفرمای ثابتی ندارند با وجود مشکلات جاری این صنعت، کارگران ساختمانی از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند نمی‌شوند.

 وی با بیان اینکه در استان قم کمبود کارگر ساختمانی وجود ندارد، تصریح کرد: مشکل اصلی این صنعت حقوق و مزایای آن است که سبب شده تا کارگران ساختمانی به مشاغل دیگر سوق پیدا کنند.

 شیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسکن کارگران ساختمانی، گفت: سه هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی قم در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.




انتهای پیام/



منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48672
اخبار مرتبط

نظرات شما