معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

کمبود ۱۵۰۰ معلم در قم

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به جذب ۲۰۰ نفر از نهضت سوادآموزی برای حضور در مدارس، گفت: هزار و ۵۰۰ معلم رسمی در قم کمبود داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی محمدی اظهار داشت: با وجود کمبود نیروی معلم در قم به گونه‌ای مدیریت شده که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی با اشاره به کمبود هزار و ۵۰۰ نیروی رسمی حقوق بگیر در استان قم، افزود:‌ با بکارگیری نیروهای حق التدریس، جذب نیروهای نهضت سواد آموزی و غیره، از اول مهرماه به گونه‌ای مدیریت شد که در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم نبود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش انجام شده است که تا حدودی کمبود نیروی معلم را برطرف می‌کند اما میزان کمبود از استخدام بیشتر است و با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از معلمان، جذب معلم با آزمون استخدامی مقطعی است.

وی با بیان اینکه مجوزی برای جذب نیروهای حق التدریس صادر نشده است، افزود: در مهرماه ۲۰۰ نفر از نیروهایی که سابقه فعالیت در نهضت سواد آموزی را داشتند به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش قم جذب شدند.




انتهای پیام/
منبع:مهر
http://qomefarda.ir/12968
اخبار مرتبط

نظرات شما