نامه 11 هزار دانشجو به ستاد مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یازده هزار نفر از دانشجویان با ثبت نامه‌ای در سامانه فارس من خبرگزاری فارس، خطاب به ستاد مقابله با کرونا خواستار عدم برگزاری آزمون های ارشد دکتری وزارت علوم در تاریخ های نهم، بیست و سوم و بیست و دوم خرداد شدند.

در این نامه آمده است:

باتوجه به شیوع ویروس کرونا که سلامت جسمی و آرامش ذهنی بسیاری از هموطنان عزیزملن را تحت الشعاع قرار داده است ، از حضرتعالی خواهشمندیم درراستای حفظ سلامتی جمعیت کثیری از داوطلبین آزمون‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم و کمک به آسودگیِ خاطر خانواده های داوطلبین، تا زمان مساعد شدن شرایط حاکم برکشور و باعنایت به موارد ذکر شده ذیل، با تعویق آزمون‌های فوق الذکر که جمعیتی بیش از ۸۰۰ هزار داوطلب راشامل می‌شود، موافقت فرمائید.

۱. پروتکل های ذکر شده از سوی سازمان سنجش از قبیل تهیه ماسک و ایجاد فاصله ۱۶۰ سانتی متری بین صندلی داوطلبان، ایمنی لازم و کافی را ایجاد نمی‌کند.( فاصله ۱.۶متری کمتر از حد استاندارد و انتقال ویروس حتی با ماسک هم وجود دارد)

۲.برگزاری آزمون به مدت چندساعت در فضای سربسته آن هم با وجود ماسک و دستکش برای بسیاری از داوطلبین علی الخصوص داوطلبین دادای بیماری های تنفسی بسیار سخت می باشد و از طرفی داوطلب بخواهد تغذیه کند باید ماسک را با دستان آلوده خود کنار بزند و همه این کارها همراه با استرس است.
۳. درصورت انجام گرفتن غربالگری اینترنتی میان داوطلبین ممکن است شاهد حضور داوطلبین ناقلِ بدون علامت که در غربالگری سالم به نظر می رسیدند در حوزه های آزمون باشیم.

۴. ازدحام درهنگام ورود و خروج از مراکز آزمون و وجود تماس (صحبت کردن و بررسی سوالات) میان داوطلبین پس از آزمون

۵. استفاده از وسایل نقلیه عمومی و اسکان درمسافرخانه های نزدیک مراکز آزمون سلامت بسیاری از داوطلبین ساکن در روستا و شهرستان‌ها را که کیلومترها با حوزه آزمون فاصله دارند،تهدید می‌کند.

۶. وضعیت نامعلوم فارغ التحصیلیِ داوطلبین ترم آخری دانشگاه ها و نامشخص بودن برگزاری ترم‌های تابستان در دانشگاه‌ها.

۷. ایجاد عدالت یکسان میان داوطلبین آزمون های وزارت علوم و وزرات بهداشت ؛ چرا که آزمون های حضوریِ مقاطع ارشد و دکتری وزارت بهداشت تماما به بعد از مرداد ماه موکول شده است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18991
کلیدواژه: نامه مقابله کرونا
اخبار مرتبط

نظرات شما