جمعه معلمی/ جشن روز «معلم» در شبکه آموزش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آن موقع‌ها که دانش‌آموز بودیم، برای روز معلم از چند روز قبل برنامه‌ریزی می‌کردیم؛ خانواده‌ها هم همراهی می‌کردند و در خرید هدیه روز معلم همراه فرزندانشان بودند؛ همیشه هم مادر یکی از بچه‌ها مسؤولیت برنامه‌ریزی روز معلم را بر عهده می‌گرفت.

روز معلم، روز خیلی دوست داشتنی بود؛ جشن‌های متعدد کلی و کلاسی در مدرسه برپا می‌شد و بچه‌ها سرود و تئاتر آماده می‌کردند، شیرینی و شکلات بین دانش‌آموزان توزیع می‌شد و همه شاد بودند؛ هر کسی یک هدیه کوچک برای معلمش می‌گرفت؛ این هدیه به ارزش مالی‌اش نبود؛ ممکن بود یک شاخه گل یا یک نامه باشد یا یک کتاب، یا هر چیز دیگر؛ ارزش این هدیه به قدرشناسی بود و به اینکه قدر معلم‌مان را می‌دانیم.

امسال روز معلم آمد، اما مدرسه‌ای باز نبود؛ حالا بیش از دو ماه است که دانش‌آموزان از حضور در کلاس درس و مدرسه به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا محروم شدند و دلتنگ معلم، مدرسه و همشاگردی‌هایشان هستند. 

امروز 12 اردیبهشت و روز معلم است؛ هر چند امروز روز جمعه است و هر چند بیش از 2 ماه است که مدارس کشور در تعطیلی به سر می‌برد اما آموزش تعطیل نبوده است و امروز هم جشن روز معلم در شکبه آموزش پخش.  

شبکه آموزش از دهم اسفند، برنامه آموزش تلویزیونی را آغاز کرد و کمی بعد هم شبکه 4 به این آموزش‌ها پیوست و برای تمام پایه‌های تحصیلی برنامه ارائه می‌شود و این آموزش‌ها، مدرسه تلویزیون ایران نامیده شد. 

امروز هم یک ویژه برنامه چندین ساعته مختص معلمان در شبکه آموزش تدارک دیده شد؛ برنامه جذابی که معلمان مختلف در آن حضور یافتند یا ارتباط تلفنی گرفته شد و وزیر آموزش و پرورش هم به این برنامه آمد و از معلمان قدردانی کرد. 

امروز نمونه‌ای از معلمان خلاق و سختکوش ایران معرفی شدند، از نسل مادربزرگ، دختر و نوه معلم تا معلم خلاق و معلم ایثارگر؛ گرچه روز معلم تعطیل بود اما جشن روز معلم هر چند تلویزیونی به احترام معلمان سراسر ایران اسلامی برپا شد.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19041
اخبار مرتبط

نظرات شما