انفجار بندر بیروت ناشی از حمله موشکی نبوده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از العربیه، انفجار روز ۴ اوت بندر بیروت که بر اثر آن بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم منفجر شد، گمانه زنی‌های متعددی را درباره علت وقوع این حادثه مطرح کرد.

العربیه در خبری فوری اعلام کرد: نتایج بررسی نمونه‌های خاک در بندر بیروت نشان می‌دهد که هیچ اثری از هدف قرار گرفته شدن به وسیله موشک وجود ندارد.

«غسان عویدات» دادستان کل دیوان محاسبات لبنان، پیشتر اتهاماتی را علیه ۲۵ نفر به علت دست داشتن در انفجار انبار نیترات آمونیوم بندر بیروت مطرح کرد و آن‌ها را تحویل دادگاه کیفری این کشور داد.

«دیوید هیل» فرستاده و دیپلمات ارشد آمریکایی، هنگام بازدید از محل انفجار بیروت که ویرانی‌های فراوانی را در پایتخت لبنان برجای گذاشته است، گفت: آمریکا خواهان اطمینان از انجام تحقیقاتی همه جانبه، شفاف و مورد اعتماد در این حادثه دردناک است وتیمی از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) اواخر هفته جاری به منظور مشارکت در تحقیقات وارد بیروت خواهد شد. این مسئله در راستای تمایل آمریکا برای دریافت پاسخ‌هایی شفاف از لبنانی هاست.

وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در ۱۴ مرداد که ناشی از ذخیره نیترات آمونیوم بود به تخریب ۸۰ درصدی این بندر و آسیب دیدن بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در این شهر منجر شد که در سایه شیوع ویروس کرونا بحرانی انسانی و اقتصادی در این کشور به وجود آورده است و کشور‌های متعددی از جمله ایران کمک‌های پزشکی برای بیش از ۶ هزارمجروح این حادثه ارسال کردند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/19745
اخبار مرتبط

نظرات شما