همسر شهید مدافع حرم مطرح کرد؛

ماجرای ارتباط عاطفی شهید مدافع حرم با شهدای دفاع مقدس/ شهدا اربعین را باب شهادت می دانستند

همسر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه شهدا اربعین را باب شهادت می دانستند گفت: شهید عربی ارتباط احساسی و عاطفی زیادی با شهدای دفاع مقدس برقرار می‌کردند برای من که همسر وی بودم قابل توصیف نیست و تصور نمی کنم بتوانم این ارتباط را در کلام گنجانده و بیان کنم همه ساله در ایام هفته دفاع مقدس از نمایشگاه ها و برنامه های دفاع مقدس استقبال می‌کردند.

مریم رضایی همسر شهید مدافع حرم علی اکبر عربی زندگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا،قم فردا اظهار داشت: شهید عربی رابطه عاطفی زیادی با شهدای دفاع مقدس داشت و همواره به من توصیه می کردند که به گلزار شهدا برویم زیرا ما هرچه داریم از ثمره خون پاکی شهدا است و همیشه تاکید می کردند که هرگز به مقام شهدای دفاع مقدس نمی‌رسیم.

وی گفت: شهید عربی ارتباط  احساسی و عاطفی زیادی با شهدای دفاع مقدس برقرار می‌کردند برای من که همسر وی بودم قابل توصیف نیست و تصور نمی کنم بتوانم این ارتباط را در کلام گنجانده و بیان کنم همه ساله در ایام هفته دفاع مقدس از نمایشگاه ها و برنامه های دفاع مقدس استقبال می‌کردند و نه تنها خودشان حضور پیدا می‌کردند بلکه دیگران را نیز برای حضور و بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس تشویق می کردند.

همسر شهید مدافع حرم تاکید کرد:  تقریباً به جرات می‌توان گفت شهید عربی در همه برنامه های هفته دفاع مقدس شرکت می کردند و بسیجیان را آماده شرکت و تاثیرگذاری در نمایشگاه هفته دفاع مقدس می کردند.

رضایی افزود : شهید عربی با همان زبان شیوا مهربان و گویای خود مسئله ضرورت حضور رزمندگان ایرانی برای مقابله با داعش در سوریه را برای من توصیف می کردند تا پیش از این صحبت ها منطقی همسرم در خصوص واقعیت جنایات داعش اطلاعاتی نداشتم.


شهدای مدافع حرم مسیر شهدای دفاع مقدس را طی کردند


وی ادامه داد:  شهید عربی معتقد بودند مبارزه با داعش علاوه بر اینکه دفاع از حریم اهل بیت است دفاع از مرزهای ایران اسلامی نیز می باشد و این دو مسئله برایشان عقیده بود همسرم با این نیت که داعش و تروریست ها وارد ایران نشوند و این جنایات را در ایران رقم نزنند و اینکه داعش به حرم حضرت زینب(س) تعرض نکند و دفاع از اسلام و ناموس مردم امنیت نمی شناسد به سوریه اعزام شدند ایشان عقیده داشتند همانگونه که در دفاع مقدس نیروهای غیر ایرانی از مرزهای ایران اسلامی دوشادوش رزمندگان خودمان دفاع کردند ما هم وظیفه داریم نه تنها به مسلمانان گرفتار بلکه به هر انسانی که زیر ظلم ستمگران قرار دارند یاری برسانید.

 ‏همسر شهید مدافع حرم عربی عنوان کرد: ایشان می گفتند در سپاه امام حسین علیه السلام در کربلا ایرانی نیز حضور داشت پس نمیتوان آزادگی در اسلام را به مرزهای جغرافیایی محدود کرد همین حرفهای ایشان باعث رضایت من برای حضورشان در سوریه بود شهید عربی برای انجام هر کاری دو مقوله را مد نظر داشتند دین داری و ولایت مداری به عقیده ایشان همانگونه که شهدای صدر اسلام دیندار و ولایتمدار بودند پا به عرصه خدمت به اسلام گذاشتند ما نیز باید به همان نیت بیاری اسلام و مسلمین برویم .

رضایی گفت: ایشان قبل از این ماموریت و سفر به سوریه ماموریت های دیگری نیز در داخل کشور داشتند مثل مقابله با فتنه گران و آشوب گرانی که امنیت مردم را به خطر می‌انداختند و یا مبارزه با گروه‌های تروریستی پژاک که مرزهای کشورمان را تهدید می کردند اعزام شدند اصلی ترین انگیزه ایشان از زبان خودشان شنیده بودم این بود که تابع ولی فقیه بودن خیر دنیا و آخرت را با خود به همراه دارد.

وی تاکید کرد: شهادت از نظر ایشان سلسله ای بود که از زمان پیامبر تا به امروز ادامه دارد وقتی هدف انسان یاری اسلام باشد شهادت بهترین مزدی است که می توان در برابر بندگی و اطاعت از خداوند گرفت ایشان در انجام کارهایشان در ابتدا دنبال انجام وظیفه درست و سپس شهادت بودند .

همسر شهید مدافع حرم تاکید کرد: دوست دارم نظر ایشان را در خصوص نسل جوان را از زبان بسیجی ها و نوجوانان و جوانانی که با وی در ارتباط بودند بشنوید نگاه همسرم به نسل جدید و آینده انقلاب بسیار روشن بود این را در برخورد با جوانان و نوجوانان که شاید ظاهر مذهبی هم نداشتند می‌دیدم همسرم عقیده داشتند اگر مانند هشت سال دفاع مقدس دشمن بخواهد به خاک ایران تعرض کند این جوانان و نوجوانان هیچ چیز کمتر از رزمندگان دوران دفاع مقدس ندارند و حتی جلوتر از آنها هم خواهند بود.

آرامش مردم بهترین هدیه برای خانواده شهدا است

رضایی ادامه داد:  ایشان اعتقاد و انجام کارهای فرهنگی روی ذهن و فکر جوانان ما داشتند و هرگز ظاهر را ملاک قضاوت قرار نمی‌دادند.

همسر شهید اظهار داشت: شهید عربی اعتقاد زیادی به حماسه اربعین و پیاده روی اربعین و حضور میلیونی مسلمانان کشورهای مختلف جهان در مسیر سیدالشهدا داشتند ایشان به نیت رسیدن به شهادت در پیاده روی اربعین شرکت کردند روزی که به پیاده روی اربعین می رفتند  می‌دانستم که نیت شهادت کردند پیاده روی اربعین را باب شهادت می دانستند.

رضایی بیان داشت:  بعد از پیاده روی اربعین سال ۹۴ متوجه تغییر احوالات ایشان شدم خیلی آرام شده بودند دو ماه بعد از پیاده روی اربعین به شهادت رسیدند هیچکس به اندازه رهبر انقلاب مایه آرامش خانواده شهدا نبودند و نیستند کوچکترین کلام مقام معظم رهبری در خطاب قرار دادن خانواده شهدا قلب قلبی برای خانواده شهدا است مردم فهیم ایران همواره از هر قشر و سلیقه ای به خانواده

 شهدا احترام می‌گذارند همین برای ما کافی است هرگز توقعی از مردم نداشته و نخواهیم داشت آرامش و امنیت آنها برای ما بزرگترین هدیه است اما گاهی مسئولان حرف ها و  تصمیماتی میگیرند که باعث ناراحتی خانواده شهداست مسئولان دولتی باید همواره تابع نظر رهبر معظم انقلاب باشند.

کنگره ملی شهدای استان قم به منظور بزرگداشت ۶ هزار شهید استان قم و با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافزاری» در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای معرفی ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های شهدای لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در بعد ملی  است.

معرفی پیشکسوتان دفاع مقدس اعم از رزمندگان، جانبازان و آزادگان به منظور حضور در اجلاسیه کنگره، تشکیل گروه‌های پنج نفره برای دیدار با خانواده‌های شهدای استان، تنظیم جدول زمانبندی جهت حضور در منازل شهدا و جانبازان ،تدوین کتاب رزمندگان، خاطرات گردان‌ها و واحدها و فرماندهان، برگزاری شب خاطره در مناطق مختلف استان و سازماندهی تمامی رزمندگان بر اساس گردان‌ها و واحدهای دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های کنگره ملی شهدای استان قم است.

انتهای پیام/۱۷۰


گالری عکس
http://qomefarda.ir/20476
اخبار مرتبط

نظرات شما