سامانه بارشی در کل کشور فعال می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیرحسین سرکرده کارشناس هواشناسیبا بیان اینکه امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده، اما در بسیاری از نقاط شاهد بارش باران هستیم گفت: فردا در نقاط غربی، شمال غربی، مرکزی، شمال شرق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

او ادامه داد: شدت بارش‌ها در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و کرمان خواهد بود.

سرکرده با اشاره به اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدت روان آب در بسیاری از مناطق غربی و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و کرمان وجود دارد افزود: از امروز تا روز دوشنبه با توجه به گسترش این سامانه بارشی در بیشتر مناطق غرب کشور شاهد بارش باران و در نواحی شمالی کشور شاهد بارش برف هم خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در نواحی سردسیر و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز یکشنبه فعالیت این سامانه بارشی تشدید شده و به جز سیستان و بلوچستان جنوب کرمان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.

او اظهار کرد: فردا بارش در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، شمال شرق، ارتفاعات استان‌های کرمان و فارس به صورت برف است و در برخی از نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

سرکرده توضیح داد: از صبح دوشنبه به تدریج بارش در شمال غرب و غرب قطع شده و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود. در نواحی مرکزی کشور هم احتمال بارش وجود دارد.

او با بیان اینکه روز سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران رخ خواهد داد و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود گفت: روز چهارشنبه در استان‌های گیلان بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و دریای خزر و خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز‌های سه شنبه و چهارشنبه شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت هستیم.

او در خصوص وضعیت آب و هوای استان تهران گفت:  آسمان تهران فردا ابری همراه با مه رقیق و بارش باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا شب  احتمال بارش برف در ارتفاعات نیز وجود دارد. بیشترین دمای هوا به  ۷ درجه و کمترین آن به  ۳ درجه می رسد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22345
اخبار مرتبط

نظرات شما