آیت الله دیرباز در گفتگو با قم فردا:

باید روحیه مطالبه گری در بین دانشجویان تقویت شود/ دانشجویان روحیه استکبار ستیزی را در جریان دانشجویی تقویت کنند

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه دانشجویان روحیه استکبار ستیزی را در جریان دانشجویی تقویت کنند، گفت: باید روحیه مطالبه گری در بین دانشجویان البته به صورت قانونی و صحیح تقویت شود.

آیت الله دیرباز با اشاره به فرارسیدن 16آذر و نقش دانشجویان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: در روز 16آذر تعدادی از دانشجویان در اعتراض به رژیم پهلوی شهید شدند.
وی ادامه داد: در دوارن رژیم طاغوت تعدادی از دانشجویان دانشگاه فنی دانشگاه تهران به رژیم پهلوی اعتراض کردند که این اعتراض منجر به شهادت تعدادی از دانشجویان شد.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به نقش دانشجویان در مطالبات سیاسی و اجتماعی کشور، ابراز داشت: دانشجوی مطالبه گر، عدالت خواه و آرمان گرا باید بیش از گذشته در صحنه های اجتماعی و انقلابی حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: دانشجویان از گذشته دلسوز نظام و انقلاب بوده اند و از خداوند می خواهیم که از این به بعد هم دلسوز انقلاب باشند.
دانشجویان روحیه استکبار ستیزی را در جریان دانشجویی تقویت کنند
آیت الله دیرباز با اشاره به روحیه استکبار ستیزی دانشجویان، عنوان داشت: دانشجویان باید همان روحیه استکبار ستیزی که جریان دانشجویی دارد را حفظ و آن را تقویت کنند.
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید با تبعیت از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب بتوانند بیش از گذشته در پیشرفت کشور، نظام و انقلاب سهیم باشند و گام های موثری برای کشور بردارند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به 16آذر روز دانشجو، گفت: در چنین روزی معمولا تشکل های دانشجویی برنامه ها و اهداف خود را ارائه می دهند و انتقادهای خود را از مسئولین، دانشگاه ها و هرجریان دیگری مطرح می کنند.
باید روحیه مطالبه گری در بین دانشجویان تقویت شود
وی اضافه کرد: این اقدام باعث می شود تا روحیه مطالبه گری در بین دانشجویان تقویت شود و از طرفی این مسئله در جامعه ترویج داده شود.
آیت الله دیرباز ادامه داد: باید این مطالبه گری از راه های قانونی و مورد تایید نظام اسلامی انجام بگیرد که معمولا دانشجویان پایبند به این امور هستند و تلاش می کنند با نجابت و بزرگواری با کرامت نفس دیدگاه های خود را مطرح کنند.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی این بود که مردم در مسائلی که مربوط به نظام ، انقلاب و اسلام است مشارکت داشته باشند تا دچار بی تفاوتی نشوند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22364
اخبار مرتبط

نظرات شما