رییس جامعه مدرسین: دشمنان اخلاق و معنویت مردم را نشانه رفته اند

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت همدلی و همراهی با مردم تاکید کرد و گفت: آنها می دانند که از راه جنگ و ترور به جایی نمی رسند، بنابراین نقشه را تغییر داده اند و به سراغ اخلاق و معنویت مردم رفته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با معاون تهذیب و اخلاق حوزه های علمیه، افزود: به وضوح می توان توطئه های دشمنان را برای تهاجم فرهنگی و ضربه زدن به اخلاق و معنویت جامعه به خصوص قشر جوان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: حتی در شهری مذهبی مثل قم هم می توان آثار این تهاجم فرهنگی را دید، چر که دشمنان در این سال ها بیکار ننشسته اند.

حسینی بوشهری یادآور شد: آنها می دانند که از راه جنگ و ترور به جایی نمی رسند، بنابراین نقشه را تغییر داده اند و به سراغ اخلاق و معنویت مردم رفته اند.

به گفته وی، دنیای مجازی یکی از بسترهای این هجمه فرهنگی است بنابراین متولیان فرهنگی جامعه باید همه توان خود را صرف مقابله با این تهاجم دشمن کنند.

امام جمعه موقت قم، گفت: نقش دعوت عملی در سازندگی فرد و جامعه، بسیار مهم و مؤثر است، تا آنجا که حضرت امام صادق(ع) می فرمایند: مردم را با غیر زبان هایتان دعوت کنید.

 وی افزود: هنر این است که شخص در جامعه باشد، تاثیر مثبت بگذارد و تاثیر منفی نگیرد نه اینکه در خانه بماند و بگوید من تهذیب نفس می کنم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: فضای کلی کشور نیازمند تهذیب و اخلاق است و براین اساس اهمیت تهذیب در حوزه ها، بیش از پیش معلوم می شود.

حسینی بوشهری اظهار داشت: اگر در حوزه های علمیه، طلاب را از نظر تهذیب، خوب تربیت کنیم، تاثیر مثبت آن را در جامعه و مردم مشاهده خواهند کرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23300
اخبار مرتبط

نظرات شما