به بهانه ۲ اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه؛

عملیات «وعده صادق» یک انقلاب در غرب آسیا بود

ایجاد اعتمادبه‌نفس در جوانان دستاورد بزرگ سپاه بود که با عملیات «وعده صادق» تکمیل شد این عملیات به‌واقع یک انقلاب در غرب آسیا بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»، زمانی که به چهار دهه گذشته دقت می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کارنامه بسیار درخشان از خود در زمینه‌های مختلف دارد، یکی از بارزترین‌های آن، حضور در عرصه سازندگی و خودکفایی است.

 اگر منصفانه به دستاوردهای سپاه در عرصه های سازندگی و خودکفایی دقت کنیم دستاوردی مهم تر برجای گذاشته است که ایجاد اعتماد به نفس در جامعه ایران است. 

جوان ایرانی، امروز افق‌هایی را با این اعتمادبه‌نفس فتح می‌کند که درگذشته حتی قدرت تخیل آن را نداشته‌اند این اعتمادبه‌نفس به برکت انقلاب اسلامی و همت نیروهای انقلابی خصوصاً در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

ایران کشوری است که حوادث طبیعی بسیاری در آن رخ می‌دهد. اگر به مجموعه این حوادث دقت کنید می‌بینید یکی مهم‌ترین‌های خدمت‌رسان در حوادث و در کنار مردم، سپاه پاسداران است در این خدمت‌رسانی، بین سرباز و سردار فرقی نیست، روحیه مردمی در سپاه از مولفه‌های مهم آنان است و رابطه برادرانه از نمادهای این نهاد محسوب می‌گردد.

 از سوی دیگر‌ همین سپاه خدمتگزار به مردم در برابر متجاوزان، مقتدر بوده و به او اجازه تصور تجاوز هم نمی‌دهد.

این را بگذاریم کنار روزگاری که متفقین وارد ایران شده و شاه ایران هیچ اختیاری نداشت و به‌جرئت می‌توان که اراده جریان یافته از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ملتی سرخورده در برابر مستکبران، ملتی باروحیه عالی و افق‌های بلند ساخته است.

موشک‌باران مستقیم مواضع رژیم صهیونیستی توسط نیروهای انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک انقلاب در منطقه غرب آسیا بود. شاید از نظر عملیاتی این عملیات تکنیکال یا تاکتیکی داشت؛ اما ارزشی راهبردی دارد که سطح مواجهه و همچنین ساختار مواجهه در این منطقه را تغییر خواهد داد.

 این انقلاب در موازنه قدرت برای ایران مقتدرانه بوده و روحیه انقلابی و تمدنی جامعه خواهد نمود و در درازمدت سبب افسردگی تمدنی برای غرب خواهد شد؛ لذا این عملیات اگرچه تکنیکال یا تاکتیکی بود، اما ارزش راهبردی و فراتر از آن ارزش تمدنی دارد.

از پیامدهای  راهبردی و تمدنی عملیات "وعده صادق" تحسین اراده ملت ایران توسط ملت‌های دیگر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجب اکبرزاده
رئیس دانشگاه پیام نور قم 

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48475
اخبار مرتبط

نظرات شما