دبیر همایش کتاب سال حوزه خبر داد:

ارسال بیش از ۸۰اثر به بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه

دبیر همایش کتاب سال حوزه بااشاره به دریافت بیش از 80اثر توسط دبیرخانه، گفت: بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه بصبح پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۹۹ در قم به صورت مجازی برای تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی‌حاجی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به همایش کتاب سال حوزه، اظهار داشت: بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه به منظور معرفی و تقدیر از صاحبان برترین کتاب‌ها، پایان‌نامه‌های سطح ۴ و مقالات علمی پژوهشی حوزویان داخل و خارج کشور، از ساعت ۹:۳۰ صبح پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۹۹ در قم آغاز به کار می‌کند.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: تحقق و توسعه آموزش پژوهش محور از  شعارها و اهداف این معاونت است که پی گیر آن هستیم و در همین رابطه یکی از اموری که به این امر کمک شایانی می تواند بکند، توسعه فعالیت های پژوهشی است که در بستر تولید آثار، نگارش مقالات و کتاب به وجود می آید و خود را در این بستر به نمایش می گذارد.

وی بیان داشت: بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه، نشان دهنده همین سیاست  است و آن را هم را مورد توجه قرار می دهد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با بیان این که اولین دوره برگزاری همایش از نظر ارسال آثار و تنوع موضوع، قابل مقایسه با زمان فعلی نیست، اظهارداشت: هم  اکنون ۲۰ گروه علمی در حوزه وجود دارد که مشغول تولید اثر می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی اضافه کرد: این مسئله بیانگر این حقیقت است که حوزه در کنار توجه به بحث فقه، اصول و... به علوم روز هم توجه ویژه دارد و در این رابطه هم سرمایه گذاری کرده است تا بتواند پاسخ گویی نیاز جامعه و کشور باشد.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: در طول این بیست و دو دوره، ۱۹ هزار کتاب و در همایش بیست و دوم هم ۸۰۴ کتاب و پایانه نامه به دبیرخانه همایش ارسال شده است. ۲۷۲ داور، ۵۰۱ ارزیابی علمی تفصیلی صورت گرفته است و از میان ۸۰۴ کتاب، ۵  اثر برگزیده از کتاب و پایان نامه، ۹ اثر شایسته تقدیر، ۱۶ کتاب و پایان نامه در رده تحسین قرار گرفته اند.

وی بیان داشت: در ارتباط با چهارمین جشنواره مقالات پژوهشی هم ۱۲۹ مقاله علمی پژوهشی، ۴۷ نشریه، ۴۹۷ ارزیابی و از میان ۱۲۹ اثر ۱ مقاله برگزیده و ۳ مقاله شایسته تقدیر شدند.
وی در ادامه افزود: هم‌زمان در این مراسم، برگزیدگان چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه نیز معرفی شده و از نویسندگان آن تجلیل می‌شود.
دبیر همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: در این مراسم از مقام علمی شخصیت‌های پیشرو در عرصه تألیف و نگارش علوم آل‌محمد (ص)، ناشران و مراکز پژوهشی برتر نیز تجلیل می‌شود.
حجت‌الاسلام مقیمی‌حاجی تاکید کرد: به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، این همایش برای عموم، به صورت مجازی برگزار می‌شود و تنها با حضور برخی فرهیختگان و رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی، از صاحبان آثار برتر تکریم خواهد شد.

گفتنی است عموم فرهیختگان و فضلای حوزه‌های علمیه می‌توانند برای مشاهده مجازی این رویداد بزرگ علمی حوزه با ترافیک رایگان، عدد ۲۲ را به سامانه ۱۰۰۰۰۷۰۲۰ پیامک کنند.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/23871
اخبار مرتبط

نظرات شما