آمار ابتلا به کرونا در اسرائیل به بالاترین حد در پنج ماه اخیر رسید

سایت خبری ان 12 رژیم صهیونیستی از بدترین شرایط کرونایی در مناطق اشغالی این رژیم طی پنج ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از صاحب نیوز؛ سایت خبری  N12 اسرائیل خبر داده شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در اسرائیل با ثبت 8646 مبتلا، 559 مورد وخیم و 26 مرگ در یک روز  در بالاترین میزان در 5 ماه اخیر قرار گرفت.

این اتفاق با وجود ادعاهای پزشکی این رژیم، واکسیناسیون سراسری فایزر و شروع تزریق دوز سوم واکسن، نبود تحریم و فشارهای بین المللی و کمک‌های آمریکا رخ داده است.

در این رابطه پروفسور الی واکسمن، دانشمند مووسه علوم وایزمن، به وای‌نت گفت: واکسن سوم بسیار مهم است و به کاهش تعداد بیمارانی که در شرایط سخت قرار می‌گیرند کمک می‌کند، اما برای مهار این بیماری کافی نیست و در هفته های آینده احتمالاً اعداد سختی وجود خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از یک سو تعداد بیماران جدی در روزهای اخیر کاهش یافته است ولی از سوی دیگر، تعداد موارد تأیید شده ابتلا به کرونا در حال افزایش سرسام آور است.

واکسمن تصریح کرد: ما به طور مداوم می‌بینیم که حدود 2.5 درصد از بیماران تایید شده در شرایط سختی قرار می‌گیرند و احتمالاً این وضعیت ادامه خواهد یافت. واکسن سوم بسیار مهم است و به کاهش تعداد بیمارانی که در شرایط دشوار قرار می گیرند کمک می کند، اما فقط حدود 50 درصد از بیماران بالای 50 سال واکسینه می شوند، بنابراین حتی اگر واکسن برای آن‌ها بسیار مؤثر باشد، ما تعداد بیماران جدی را تنها 30 درصد کاهش می‌دهیم. به عبارت دیگر واکسن سوم به تنهایی مشکل افزایش بیماری را حل نمی کند.

همچنین روزنامه صحیفة الاتحاد اولین روزنامه عرب زبان در حال انتشار در اسرائیل امروز نوشت: 8646 مورد ابتلا به کرونا در اسرائیل تشخیص داده شده است که بالاترین میزان از فوریه به شمار می‌رود.

این خبرگزاری نوشت: بر اساس آنچه صبح روز سه شنبه از سوی وزارت بهداشت اعلام شد، میزان ابتلا به ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است، چرا که دیروز، دو هزار و 646 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شد که بالاترین رقم از ابتدای فوریه گذشته است. تعداد مرگ و میر از زمان گسترش ویروس به 6،694 رسیده است.

داده‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که دیروز حدود 143 هزار آزمایش برای تشخیص کرونا انجام شد و از زمان شیوع بیماری همه گیر در کشور همین امر یک رکورد آزمایش محسوب می‌شود، زیرا درصد تست‌های مثبت از کل آزمایش‌ها به 6.2 درصد رسیده است.

926 نفر در بیمارستان‌های کشور به کرونا مبتلا هستند که 559 نفر از آن‌ها در وضعیت وخیم قرار دارند. این نشان دهنده افزایش 31 بیمار جدید در وضعیت جدی نسبت به روز گذشته است، در حالی که تعداد افرادی که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شده اند به 89 نفر کاهش یافته است.

الاتحاد نوشت: کمپین واکسیناسیون همچنان ادامه دارد  زیرا دیروز حدود 100 هزار دوز واکسن تزریق شد. 88.871 شهروند روز گذشته دوز سوم واکسن، 6964 نفر اولین دوز واکسن و 4575 نفر دوز دوم را دریافت کردند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28235
اخبار مرتبط

نظرات شما