«اقتدار امنیتی» ایران و تحقیر سرویس «ملکه» با تبادل یک جاسوس سوخته/«مهره و شبکه» باهم حذف شد

کارشناس ارشد مسائل راهبردی گفت: نازنین زاغری، جاسوس انگلیسی در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران تعویض شد و این «اقتدار امنیتی» کشور ایران و «تحقیر» سرویس «ملکه» است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از بلاغ، «نازنین زاغری»که در پوشش خبرنگار برای انگلیس در ایران جاسوسی می کرد و به همین جرم دستگیر شده بود، با پایان دوره محکومیت 5 ساله خود و در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی با گذراندن تشریفات اداری عصر امروز به تیم انگلیسی تحویل داده شد و با یک هواپیمای عُمّانی به سمت انگلستان پرواز کرد.

دستگیری زاغری در سال 95 موجب دستگیری 50 نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شده بود. کار این سر شبکه جاسوسی آموزش جاسوس بود لذا در پی دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی‌شده و اسناد بسیار مهمی از نقش انگلیس در جاسوسی در دیگر کشورها در اختیار ایران قرار گرفته است.

میثم معافی کارشناس ارشد مسائل راهبردی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: یک جاسوس زن توسط سرویس امنیتی جمهوری اسلامی با انگلستان در ازای مبلغ 14هزارمیلیارد تومان (530میلیون پوند) مبادله شد و سوالاتی که برای افکارعمومی ایجادشد که اگراین جاسوس اینقدر ارزش داشت چرا تحویل داده شد واگراینکه این جاسوسه  «مهره سوخته» بود چرا انگلیس حاضرشد دراین سطح غرامت بپردازد؟

وی بیان کرد: این «جاسوسه» به هیچ وجه به تعبیر روزنامه لیبرال وغربزده  «شرق» یک «مادر» ویا یک «شهروندساده» نبود بلکه زاغری که  «شاه مهره» برای سرویس انگلیس محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نازنین زاغری کارمند بنیاد اصطلاحا خیریه تامسون رویترز بود و بنا بر اظهار صریح «ونیک ویا» مدیر اجرایی این بنیاد «زاغری روزنامه‌نگار نیست و در این بنیاد به‌عنوان «مدیر پروژه» کار می‌کرده است...». یکی از اقدامات ویژه زاغری، شبکه‌سازی در ایران بود.
 

معافی افزود: اینکه چطور انگلیس برای یک مهره سوخته حاضرشد دراین سطح غرامت به ایران بپردازد به این دلیل است که سرویس امنیتی انگلستان فکر می کند شاه مهره سوخت اما هنوز  «شبکه»  نسوخت و اینکه «شبکه سازی» صرفا در داخل ایران تعریف نشد بلکه در  «اطراف» ایران هم تسری پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه چرا ایران چرا چنین مهره ای را تحویل داد برای اینست که چون  «مهره و شبکه» را باهم سوزاند و  «خاکستر» را با 14هزارمیلیارد تومان غرامت تعویض کرد و این یعنی  «اقتدار» امنیتی کشور و  «تحقیر»سرویس  «ملکه» وتمام.

به گزارش بلاغ، بر اساس اعلام منابع رسمی، تبادل زاغری هیچ ربطی به مذاکرات برجام ندارد و تنها در ازای  آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی مبادله شده و اساسا در مذاکرات برجامی هیچ بحثی درباره تبادل زندانیان صورت نگرفته است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32361
اخبار مرتبط

نظرات شما