رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با قم فردا خبر داد؛

اختصاص بودجه ۱۳ میلیارد تومانی برای توسعه فضای سبز منطقه ۶

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اختصاص بودجه‌ای حدود ۱۳ میلیارد تومان دررابطه‌با فضای سبز منطقه ۶ گفت: بودجه‌ای حدود ۱۳ میلیارد تومان در راستای احیا، توسعه و تجهیز فضای سبز منطقه ۶ در نظر گرفته شده که باعث رضایتمندی و نشاط اجتماعی برای همشهریان در منطقه ۶ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در گسترش فضای سبز مناطق شهر قم اظهار داشت: در خصوص گسترش فضای سبز مناطق شهر قم بخصوص مناطق محروم و کم‌برخوردار توجه لازم اعمال شده که در بافت تاریخی مناطق به دلیل فشردگی و تراکم بافت شناسایی زمین برای ایجاد فضای سبز کمی سخت است.
وی با اشاره به جلسات برگزار شده با شهرداران مناطق قم خاطرنشان کرد: طی جلسات متعدد با شهرداران مناطق توانستیم آنها را مجاب کنیم که چند نقطه از فضاهای موجود منطقه مانند باغ‌های قدیمی، آب‌انبارها و زمین‌های موروثی را به تملک شهرداری درآورده و برای ایجاد فضای سبز معرفی کنند؛ خوشبختانه بودجه قابل‌توجهی برای این موضوع درنظر گرفته شده و طبق برنامه‌ها به هر منطقه به‌جز مناطق ۴ و ۸ که از لحاظ دارابودن فضای سبز وضعیت مطلوبی داشتند؛ حدود ۱۰ میلیارد تومان جهت تملک و ایجاد فضای سبز در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اختصاص بودجه‌ای حدود ۱۳ میلیارد تومان دررابطه‌با فضای سبز منطقه ۶ بیان داشت: این بودجه به موارد مختلفی نظیر توسعه درخت‌کاری در حاشیه معابر، توسعه و نوسازی مبلمان شهری، بهسازی و ساماندهی بوستان نرگس، بهسازی و ساماندهی بوستان فاطمیه، توسعه پیاده‌روهای بوستان نبوت، بهسازی روشنایی بوستان‌ها و فضای سبز و مهم‌ترین موضوع ایمن‌سازی فضاهای بازی و ورزشی بوستان‌ها اختصاص‌یافته است.
وی با اشاره به تجهیز وسایل ورزشی و بازی بوستان‌ها افزود: دررابطه‌با موضوع تجهیز وسایل ورزشی و بازی در بوستان‌های حکمت، گل دشت، فاطمیه، شهریار، زنگارکی، نرگس و نبوت بودجه‌ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که می‌تواند موجب شادی و سلامت جسمانی اهالی و کودکان این منطقه باشد.
سبحانی ثابت با اشاره به سیاست‌های شورا در خصوص آبیاری بوستان‌ها اظهار داشت: در خصوص آبیاری بوستان‌ها و فضای سبز طبق سیاست‌های شورا برنامه‌هایی در خصوص کاهش آبیاری تانکری و آبیاری بر پایه آب شرب و انجام آبیاری به‌صورت تحت‌فشار و آبیاری قطره‌ای داریم و با این روش در تلاش هستیم مصرف آب شهری را تا حد ممکن کاهش دهیم.
وی ادامه داد: در تمام مناطق این کاهش و افزایش در حال پیگیری است و همین‌طور در بودجه‌ها لحاظ شده، به طور مثال تا حد توان بودجه آبیاری تانکری کاهش پیدا کرده و در مقابل بودجه آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار افزایش پیدا کرده است که هدف از این برنامه کاهش مصرف آبیاری با آب شرب و آب تانکری و افزایش آبیاری به روش‌های علمی است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تخصیص بودجه احداث بوستان در خیابان مطهری بیان داشت: در خصوص احداث و تکمیل احداث بوستان در کوچه ۳۰ خیابان شهید مطهری منطقه ۶ بودجه‌ای در حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون اختصاص‌داده‌شده که با احداث و تکمیل شدن این بوستان رضایتمندی و نشاط اجتماعی را برای همشهریان در منطقه ۶ خواهیم داشت.
وی با اشاره به تخصیص بودجه برای احیای فضاهای سبز خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان بودجه دررابطه‌با احیای فضای سبز در منطقه ۶ در نظر گرفته شده و برای سایر مناطق هم با درنظرگرفتن شرایط، بودجه‌ای کمتر یا بیشتر از این مبلغ برای مناطق مختلف لحاظ شده است که با مطالبه‌گری و خواست همه همشهریان و پرداخت بودجه شاهد بهبود اوضاع فضاهای سبز مناطق بخصوص منطقه ۶ خواهیم بود.
سبحانی ثابت با اشاره به تخصیص بودجه توسط شهرداران بر طبق برنامه‌ها و مصوّبات صورت‌گرفته افزود: تلاش ما بر این است که شهرداران مناطق را مجاب کرده که طبق برنامه‌ها و مصوبات شورای شهر و باتوجه‌به محرومیت‌های مناطق این بودجه‌ها را اختصاص دهند؛ البته مناطق اولویت‌های دیگری نیز دارند که ممکن است به دلیل مراجعات و درخواست‌های دیگر منجر به انحراف بودجه‌ای شود که ما سعی خواهیم کرد در مسیری که از طرف شورا تعیین شده حرکت کنند.
انتهای پیام/150


http://qomefarda.ir/32885
اخبار مرتبط

نظرات شما