اورژانس زنان بالاخره در قم آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علوم پزشکی قم از افتتاح اورژانس زنان برای اولین بار در شهر قم خبر داد.

در همین رابطه دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که اورژانس زنان در نوع خود یکی از به روزترین و مجهزترین اورژانس های کشور است؛ اظهار داشت: "این اورژانس در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت دایر شده که خدمات رسانی از ابتدا تا انتهای فرایند بارداری و زایمان را در برمی‌گیرد."

تقریبا هر ماه در رسانه‌های قم خبر وضع حمل یک مادر قمی در خودروی اورژانس و در حضور پرسنل «مرد» فوریت‌های پزشکی منتشر می‌شد و این موضوع اگرچه برای تکنیسین‌های زحمت‌کش فوریت‌های پزشکی افتخار به حساب می‌آمد؛ با این حال موجب نگرانی‌ بسیاری از خانواده‌هایی که خانم پا به ماه دارند، شده بود.

مضاف بر موارد ذکر شده حضور یک تکنسین خانم نیازی است که در مواقع اورژانسی مشاهده می‌شود؛ چرا که مسلماً حضور تکنسین فوریت‌‌های پزشکی زن در زمان ارائه خدمات به بیماران و حادثه‌دیدگان اورژانسی که زن هستند، از نظر روحی می‌تواند بر آنان تاثیر مضاعفی داشته باشد.

علاوه بر این حضور یک زن در تیم اورژانس فوریت‌های پزشکی در صحنه تصادف و دیگر حوادث می‌تواند کمک شایانی به کاهش استرس بیمار و همراهانش داشته باشد.

حدود نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و فراتر از بحث زایمان‌های فوری، نیاز به تکنیسین زن در فوریت‌های پزشکی امری لازم و جدی است و به همین منظور پذیرش رشته «فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی» در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در کنکور ۹۹ برای هر دو جنس زن و مرد اعلام شد و به این ترتیب برای اولین بار در این رشته دانشجوی زن نیز پذیرفته می‌شود.

شایان ذکر است پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) پیشتر طی یادداشت‌هایی (+ و +) به موضوع لزوم به کارگیری نیروهای خانم در بخش‌های فوریت‌های پزشکی پرداخته بود.


انتهای پیام/


منبع:قم نا
http://qomefarda.ir/33924
اخبار مرتبط

نظرات شما