مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم:

200 هزار بیمه شده از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره می برند/ حذف دفترچه های کاغذی از مراکز درمانی ملکی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با بیان این که 200 هزار بیمه شده از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره می برند، گفت: دفترچه های کاغذی از مراکز درمانی ملکی تامین حذف می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،داود علیمحمدی ظهر امروز در نشست خبری مدیران تامین اجتماعی استان قم که به مناسبت چهل سالگی انقلاب در سالن جلسات مدیریت درمان استان قم برگزار شد، اظهار داشت: تامین اجتماعی در زمینه درمانی در سال های اخیر با بهره مندی از بهترین روش های درمانی به ارتقای سطح درمان بیمه شدگان پرداخت است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم با بیان این که در منطقه نیروگاه درمانگاه های خوبی وجود دارد که خدمات خوبی به مردم ارائه می دهند و باید از این خدمات حمایت خوبی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: بسته حمایتی دولت از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود و مراجعه کنندگانی که به هر دلیلی بسته دریافت نکرده اند می توانند با استفاده از سامانه 1420  نسبت به اعتراض خود اقدام کنند.
علیمحمدی خاطر نشان کرد: 200 هزار بیمه شده داریم که 124 هزار نفر بیمه شده اجباری هستند که سعی می شود خدمات تامین اجتماعی به خوبی به آن ها ارائه شود.
وی افزود: نیاز به یک مرکز 200 تختخوابی دیگر وجود دارد و باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم تاکید کرد: در 3 سال گذشته 80 درصد منابع درآمدی استان در خود استان قم هزینه شد و حتی بیش از این میزان را نیز از منابع سایر استان ها در شهر قم هزینه شد.

وی داد: در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان قم، 100 درصد نسخه‌های کاغذ حذف شدند و تا سال 1400 به دنبال حذف نسخه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد این سازمان در استان هستیم. اکنون 16 درصد بیماران زیرپوشش سازمان در استان قم از طریق سیستم ارجاع به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند و این درصد طی سال‌های آینده بالا می‌رود.
معاون درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: در بحث درمان این سازمان در استان، حدود 380 میلیارد تومان تا پایان سال 97 هزینه می‌شود، سازمان 18 نوع خدمات را به مردم ارائه می‌دهد و سرانه هر بیمار در سازمان حدود 450هزار تومان است.
علیمحمدی بیمارستان امام رضا(ع) را بهترین بیمارستان از لحاظ اعتباربخشی در استان قم دانست و تصریح کرد: در سال 92 در سازمان تامین اجتماعی استان به حدود 500 هزار نفر ارائه خدمات درمانی انجام می‌دادیم، اما این رقم در سال جاری به بیش از دو میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: نوبت گیری پزشکان متخصص در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان به صورت حضوری، تلفنی، اپلیکیشن موبایل، حضوری و ارجاع پزشکان صورت می‌گیرد، اما تعداد مراجعات مردم به مراکز ملکی تامین اجتماعی بسیار بیشتر از ظرفیت این مراکز است.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/3610
اخبار مرتبط

نظرات شما