مسئول کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره ملی شهدای قم خبر داد؛

برگزاری اجلاسیه شهدای مقاومت با سخنرانی فرمانده جبهه مقاومت در قم

فرمانده لشگر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام از برگزاری اجلاسیه ۱۳۳۰ شهید نهضت مقاومت مدفون در قم با سخنرانی فرمانده جبهه مقاومت خبر داد.

سردار حسین تناور مسئول کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره شهدای استان قم در حاشیه برگزاری  نشست خبری اجلاسیه ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: کسی تصور نمی کرد یک طلبه به نام روح الله خمینی(ره) بتواند ورق را در کشوری که تماما دست ابرقدرت ها بود بازگرداند، استکبار برای خفه کردن صدای انقلاب جنگ تحمیلی را راه اندازی کرد تا انقلاب ایران تبدیل به الگو نشود اما در طول این سال ها گروه های انقلابی جهان از انقلاب اسلامی الگو گرفتند و شاهد حضور افراد آزادی خواه از کشورهای مختلف در جبهه های جنگ تحمیلی بودیم.

فرمانده لشگر عملیاتی سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران تهدیدی برای امپراتوری سلطه بود، جبهه مقاومت با فرماندهی حاج قاسم سلیمانی به نتیجه رسید و داعش را از منطقه جمع کرد که به اذعان رزمندگان جبهه های مقاومت به خاطر ایستادگی ایران در مقابل امپراتوری سلطه پیروزی های زیادی حاصل شد، همگان معتقد هستند اگر ایران محکم ایستادگی کند باعث امیدواری دیگر رزمندگان کشورها است.

تناور تصریح کرد: لشگر ۱۷ فتوحات و پیروزی های زیادی در ماموریت های محوله داشت، لشگر ۱۷  هرکجا که بتواند و توان داشته باشد خدمت می کند از جمله حضور نیروهای لشگر در بحث پشتیبانی و دیگر برنامه های فصل شیدای است.

 وی خاطر نشان کرد: اجلاسیه شهدای نهضت جهانی اسلام روز چهارشنبه ۲۰ مهر  ساعت ۱۶ الی ۱۸  با سخنرانی یکی از فرمانده هان جبهه مقاومت برگزار خواهد شد، ۱۳۳۰ شهید  از جهان اسلام با ملیت های مختلف از جمله، فرانسه، آذربایجان، پاکستان، عراق، افغانستان و الجزایر در قم دفن هستند که در جبهه های دفاع مقدس و مدافعان حرم به شهادت رسیدند.

مسئول کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره شهدای استان قم عنوان داشت:  ۲۵۵ شهید مدافع حرم و ۳۱ شهید در دوران دفاع مقدس از رزمندگان افغانستانی هستند، یک شهید از فرانسه ، ۱۶۸ شهید مدافع حرم و ۷ شهید دفاع مقدس از رزمندگان پاکستان در قم مدفون هستند..


فرمانده لشگر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی طالب با اشاره حضور شهدای سپاه بدر در دو گلزار شهید در استان قم بیان داشت:  فیلم مستند از سپاه بدر از زمان تشکیل  در حال تولید است، تدوین دو جلد کتاب از شهدای بدر مدفون در قم و شهدای زینبیون نیز در حال انجام است.

تناور اضافه کرد: سرکشی از خانواده شهدای مقاومت و اهدای تابلو شهدای عراقی که در دوران جنگ تحمیلی در جبهه ایران می جنگیدند از دیگر برنامه هایی بود که در دوران اربعین در عراق از طرف قمی ها انجام شد.

وی افزود: ارتباط موثر با گروه های مقاومت در قم  برای تولیدات کتاب و خاطرات انجام شده است همچنین تابلو فرش ۲۰۰ شهید جبهه مقاومت که ساکن قم هستند آماده شده و به خانواده آنها اهدا خواهد شد.

فرمانده لشگر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی طالب علیه السلام اضافه کرد: سرودی به پنج زبان انگلیسی، فارسی، عربی، پاکستانی و افغانستانی در اجلاسیه برگزار می شود. 


مسئول کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره شهدای استان قم  در پاسخ به این سوال خبرنگار قم فردا که چه مستنداتی برای اقنا سازی حضور رزمندگان مقاومت برای جوانان ایرانی انجام شده است؟ گفت: قبول داریم کارهای کمی  برای معرفی شهدای جبهه مقاومت انجام شده اگر برای هر شهید فقط یک صفحه نوشته می شد اکنون یک کتاب ۱۳۳۰ صفحه ای داشتیم، چندین مستند و کتاب در حال تولید است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/36993
اخبار مرتبط

نظرات شما