چهارشنبه؛ آغاز ثبت‌نام کنکور ۹۸+ زمان برگزاری آزمون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه «مریلند» آمریکا که در بازه زمانی ۴ تا ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (۱۳ تا ۲۱ آذر) با همکاری موسسه تحقیقاتی «ایران‌پُل» انجام شده، نشان می‌دهد ایرانی‌ها به شدت حامی برنامه موشکی و هسته‌ای کشورشان هستند.

بر اساس این نظرسنجی که با جامعه آماری ۱۰۱۷ نفر از هفت گروه جمعیتی در سراسر ایران و از طریق تماس تلفنی تصادفی برگزار شده، نزدیک به ۹۰ درصد از ایرانی‌ها خواستار تداوم برنامه هسته‌ای کشور بوده و آن را امری ضروری می‌دانند.

از سوی دیگر، ۹۶ درصد از ایرانی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی تاکید کرده‌اند که ارتقاء توان موشکی ایران برای آن‌ها و البته امنیت و بازدارندگی کشور اهمیت زیادی دارد.

همچنین، پرسش‌ این نظرسنجی درباره اینکه مردم ایران به چه میزان توافق هسته‌ای را اکنون و بعد از خروج آمریکا و بازگرداندن تحریم‌های یک‌جانبه، تایید می‌کنند، با پاسخ‌هایی حدود ۵۰ درصد نظر مثبت و تقریبا ۴۰ درصد نظر منفی مواجه شده است.

حدود ۴۲ درصد از ایرانی‌ها در این نظرسنجی گفتند اعتمادی به کشور‌های اروپایی برای پایبندی به تعهداتش در قبال برجام، بهره‌مندسازی ایران از منافع اقتصادی و مقابله با تحریم‌های آمریکا ندارند. از سوی دیگر، ۸۱.۲ درصد از شرکت‌کنندگان نیز معتقد بودند که اروپایی‌ها عمدا اجرای تعهداتشان را به تعویق انداخته و برای ایجاد کانال ویژه مالی برای تسهیل تجارت با ایران با سرعت لازم پیش نمی‌روند. ۸۵.۲ درصد از این افراد فشار‌های آمریکا و ترس اروپا از دولت این کشور را عامل این مسئله اعلام کردند.

طبق این نظرسنجی، ۷۲.۴ درصد ایرانی‌ها عهدشکنی آمریکا در قضیه برجام را گواهی بر غیرقابل اعتماد بودن این کشور در مذاکرات بعدی دانستند و عنوان کردند که دادن امتیاز بیشتر موجب بهبود اوضاع نمی‌شود، 

در موضوع مبارزه با تروریسم نیز ۸۶.۶ درصد شرکت‌کنندگان خواستار حفظ و افزایش حمایت‌های این کشور از گروه‌های مقاومت در منطقه در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش شدند. ۸۳.۶ درصد از ایرانیان نیز ضمن مخالفت با مداخله خارجی‌ها برای سرنگون کردن دولت قانونی سوریه، اعلام کردند مردم این کشور باید درباره باقی‌ ماندن بشار اسد در قدرت تصمیم بگیرند نه غربی‌ها.

علاوه بر این، ۶۹ درصد از ایرانی‌ها در این نظرسنجی تاکید کردند که برای رفع مشکلات اقتصادی، باید سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» به‌طور کامل اجرا شده تا به خودکفایی برسند. ۲۷.۹ درصد نیز خواستار افزایش حجم مبادلات تجاری با دیگر کشور‌ها شدند.

طبق نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند، میزان محبوبیت کشورهای مختلف از نظر ایرانی‌ها نیز  به شرح زیر است:

چین: ۵۶.۲ درصد مطلوب / ۴۰.۸ درصد نامطلوب
روسیه: ۶۳.۸ درصد مطلوب / ۲۴.۵ درصد نامطلوب
آلمان: ۵۶.۱ درصد مطلوب / ۴۰.۶ درصد نامطلوب
فرانسه: ۴۶.۵ درصد مطلوب / ۴۷.۸ درصد نامطلوب
انگلیس: ۲۵ درصد مطلوب / ۷۳.۹ درصد نامطلوب
آمریکا: ۱۵.۲ درصد مطلوب / ۸۱.۴ درصد نامطلوب
سازمان ملل: ۴۱ درصد مطلوب / ۵۴.۸ درصد نامطلوب




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/3719
کلیدواژه: کنکور ایران فرانسه
اخبار مرتبط

نظرات شما