قبل از سفر بومگردی سختی‌ها و لذت‌هایش را بدانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اگر تجربه اقامت در بومگردی‌ را داشته باشید، می‌دانید که بومگردی‌ها همیشه گزینه خوبی برای یک سفر اقتصادی و مقرون به صرفه هستند. با این همه خیلی‌ها هنوز با مزیت‌ها و معایب اقامت در بومگردی آشنا نیستند و بهتر است قبل از اجاره بومگردی و تجربه اقامت در آن با سختی‌ها و لذت‌های اقامت در آن آشنا شوند.

بومگردی، اقامتی ساده و صمیمانه

در اغلب شهرهای ایران انواع و اقسام بومگردی‌ وجود دارد. آدم‌ها به شکل‌های مختلف بومگردی‌ها را اداره می‌کنند و امکانات متفاوتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. با این حال می‌توان به طور کلی بومگردی‌ها را اقامتگاه‌هایی با حداقل امکانات تعریف کرد.
 البته معنی این جمله این نیست که شما در بومگردی با کمبود امکانات روبه‌رو می‌شوید بلکه معنی‌اش این است که بومگردی‌ها برای این‌که هزینه اقامت شما را کم کنند، امکانات لازم را به شکلی ساده در اختیار شما قرار می‌دهند. گاهی وقت‌ها هم سادگی بومگردی‌ها به آن‌ها حال‌وهوایی صمیمی و جذاب می‌بخشد. مثلا در بعضی از بومگردی‌ها به‌ جای تختخواب از شکل سنتی سرویس خواب یعنی تشک و لحاف استفاده می‌شود. گاهی هم یک کرسی وسط اتاق می‌گذارند تا حس‌وحال خانه‌‌های قدیمی و تاریخی را در ذهن مسافران ایجاد کنند.


برای خیلی‌ها همین امکانات ساده هم جذاب است و حتی به‌خاطر این شکل از پذیرایی از مهمان و این شیوه از طراحی اقامتگاه، آن را انتخاب می‌کنند.

امکانات اشتراکی در بومگردی

یکی دیگر از ویژگی‌های اغلب بومگردی‌ها این است که بعضی از امکانات آن به‌صورت مشترک به مسافران ارائه می‌شود. مثلا فرض کنید در مجموعه‌ای که شامل چندین و چند بومگردی است، آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی مشترکی وجود دارد و مسافران باید با هماهنگی با بقیه مسافران از این امکانات استفاده کنند. در چنین شرایطی مدیر بومگردی هم تلاش می‌کند تا با رعایت مسائل بهداشتی، استفاده از امکانات اشتراکی را برای مسافران راحت‌تر کند. با این حال برای بعضی از آدم‌ها سخت است که چنین مسئله‌ای را بپذیرند. البته اگر در سفر کردن آدم سختگیری نیستید و خیلی راحت با مسائل مختلف در طول سفر کنار می‌آیید، پذیرش این موضوع هم نباید برای‌تان دشوار باشد. در واقع می‌شود گفت بومگردی‌هایی که امکانات اشتراکی دارند، برای آدم‌هایی مناسب هستند که می‌خواهند بیش‌تر وقت خود را در خارج از اقامتگاه بگذرانند و فقط برای استراحت و تجدید قوا به اقامتگاه بروند. در این صورت، شرایط بومگردی برایشان سخت و دشوار نخواهد بود. از طرفی آدم‌ها در طول سفر زیاد آشپزی نمی‌کنند و مثلا استفاده از آشپزخانه‌ای مشترک چندان دردسرساز نخواهد بود.
 

ثبت خاطره‌های خوش در بومگردی

خیلی از بومگردی‌ها با وجود سادگی امکانات‌شان، فضایی جذاب و متفاوت دارند. مثلا می‌توانید بومگردی‌هایی را در شهرهای یزد و اصفهان پیدا کنید که به شیوه‌ای کاملا سنتی طراحی شده‌اند. بعضی‌ از این بومگردی‌ها یک حوض فیروزه‌ای توی حیاط‌شان دارند و مهمانان می‌توانند ساعاتی از روز را در کنار هم و پشت میزهایی که در حیاط چیده شده‌اند، سپری کنند.



 در چنین فضایی همیشه امکان شکل‌گیری رابطه‌های دوستانه وجود دارد. چرا که مسافرهایی که به یک بومگردی می‌روند، اشتراکات زیادی با هم دارند. همه آن‌هایی که عاشق سفرند، اقامت در بومگردی برایشان جذاب است و از معاشرت با مسافران دیگر لذت می‌برند. در چنین شرایطی یک خانواده می‌تواند باب گفت‌وگو را با خانواده دیگر باز کند. گاهی وقت‌ها هم این دوستی‌های تازه به شکل‌گیری یک جمع تازه و یک گروه جدید برای سفر می‌انجامد. اگر نگاه‌تان به سفر، به دست آوردن تجربه‌هایی نو و تازه است، رابطه‌ها و دوستی‌های تازه هم می‌توانند بخشی از این تجربه‌های نو باشند و خاطراتی خوش را برایتان رقم بزنند. 

اجاره بومگردی در پینورست

برای اجاره بومگردی می‌توانید یک راست به سراغ سایت پینورست بروید. سایت پینورست، مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های ممتاز را در سراسر ایران به شما پیشنهاد می‌دهد. در بین انواع و اقسام اقامتگاه‌ها، شما می‌توانید مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های بومگردی را هم در این سایت پیدا کنید. انواع زیادی از بومگردی در پینورست وجود دارد که هر کدام امکانات مختلفی دارند. در ضمن یک دسته‌بندی ویژه هم برای اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی وجود دارد که امکان جست‌وجو را برایتان ساده‌تر می‌کند. شما می‌توانید در صفحه اصلی این اقامتگاه‌ها، مکان و شهر، ظرفیت و تعداد اتاق‌های بومگردی را ببینید. برای اطلاعات بیش‌تر هم بهتر است وارد صفحه اقامتگاه موردنظر شوید. توضیحات دقیقی که برای آن نوشته شده را بخوانید. امکانات اقامتگاه را به خوبی بررسی کنید و ببینید با نیازهای شما هم‌خوانی دارند یا نه. بعد از آن هم خوب است که نظرات و کامنت‌های مسافران قبلی را بررسی کنید. تصاویر بومگردی را ببینید و در پایان به یک نتیجه‌گیری و انتخاب قطعی برسید.
سایت پینورست مجموعه‌ای گلچین شده از اقامتگاه‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد. این اقامتگاه‌ها به‌طور دقیقی بازرسی شده‌اند و پینورست حساسیت زیادی در انتخاب آن‌ها داشته و همواره تلاش می‌کند تا باکیفیت‌ترین اقامتگاه‌ها را از میان تمام اقامتگاه‌های موجود به شما پیشنهاد بدهد. بنابراین ممکن است که پینورست در تمام شهرهای ایران، اقامتگاه نداشته باشد ولی می‌تواند ادعا کند اقامتگاه‌هایی که دارد شامل بهترین اقامتگاه‌ها هستند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37240
اخبار مرتبط

نظرات شما