معاون پژوهشی حوزه های علمیه:

پژوهش ها باید راهبردی و کاربردی باشد/آموزش پژوهش در سطوح مختلف حوزه

معاون پژوهشی حوزه های علمیه بااشاره به اینکه باید پژوهش ها مورد نیاز جامعه و نظام باشد، گفت: پژوهش ها باید راهبردی و کاربردی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد با اشاره به اینکه معاونت پژوهشی در چند عرصه فعالیت دارد، اظهار داشت: یکی از این عرصه ها، عرصه سیاست گذاری امر پژوهش و ساماندهی و هدایت گری جریان پژوهش در کشور و حوزه های علمیه است.
وی ادامه داد: معاونت پژوهشی به عنوان سیاست گذار در این عرصه فعالیت می کند که برای این بخش 3شورا تشکیل شده است.
معاون پژوهشی حوزه های علمیه گفت: عرصه سیاست گذاری به نوعی با مشارکت مراکز و شخصیت های پژوهشی ساماندهی می شود و صرفا یک امر درون ستادی نیست.
وی اضافه کرد: دبیرخانه حمایت از پژوهش های مورد نیاز نظام و جامعه از سال گذشته در حوزه فعال شده است و در حال فعالیت می باشد. در این عرصه هدف گذاری این دبیرخانه حمایت و جهت دهی پژوهش های مراکز و شخصیت ها به سمت پاسخ گویی عینی نظام است.
حجت الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به اینکه پژوهش ها باید راهبردی و کاربردی باشد، گفت: پژوهش ها باید در یک دستگاه و یا نظام اعلام نیاز شود.
وی اضافه کرد: برای تحقق این امر در دو هفته گذشته جلسات هم اندیشی با مدیران و آیت الله اعرافی برگزار شده است.
معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: سیاست گذاری پژوهش در واحد های آموزشی از دیگر سیاست های معاونت پژوهشی است. در کشور 500حوزه برادران دایر است که بحث آموزش پژوهش و ترویج پژوهش و آموزش مهارت های عمومی پژوهش در حال اجراست.
وی اضافه کرد: امروز در سطوح مختلف تحصیل حوزه برنامه هایی برای آموزش مهارت های عمومی پژوهش برای طلاب در نظر گرفته شده است و این مسئله در سطوح بالاتر تقویت خواهد شد.
حجت الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به کانون های علمی طلاب خاطرنشان کرد: کانون های علمی طلاب راه اندازی شده است و تاکنون بیش از هزار کانون در حال فعالیت در رشته های مختلف حوزوی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: از برنامه های دیگر معاونت پژوهشی غنی سازی و حمایت از کتابخانه های واحد های آموزشی از جهت نرم افزار و فیزیکی می باشد. در این کتابخانه های باید آثار به روز موجود باشد تا پژوهشگر و طلاب بتوانند از آنها استفاده کنند.
معاون پژوهشی حوزه های علمیه افزود: 300 کتابخانه واحدهای آموزشی از طریق نرم افزار به یکدیگر متصل هستند.
وی افزود: از پایان نامه هایی که در راستای موضوعات اعلام شده از سوی معاونت پژوهشی باشد حمایت خواهد شد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/38567
اخبار مرتبط

نظرات شما