کدام تیم سوگلی فوتبال ایران است؟

قضاوت داوران لیگ برتر فوتبال ایران همچنان اعتراض و انتقادهای فراوانی را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پرسپولیس در دو مصاف اخیر با فولاد و آلومینیوم که منجر به از دست رفتن پنج امتیاز اختلاف و همین طور صدر جدول شد، خود را متضرر دیده و فریاد شکوه و شکایتش به آسمان بلند است. قرمزها پنالتی‌های گمشده  در این دو بازی و اخراج بیرانوند را عامل اصلی ناکامی خود در حفظ پیشتازی‌شان می‌دانند. البته آنها پیشتر هم از داوری در این فصل متضرر شده بودند.
استقلالی‌ها هم که بدون احتساب بازی با‌ مس کرمان در تمام مصاحبه های ساپینتو ۱۰ امتیاز از دست رفته از اشتباهات داوری داشتند، در کرمان تا آستانه از دست رفتن پیروزی ارزشمند خود بودند که سوت پایان بازی به دادشان رسید. سه موقعیت تک به تک مهاجمان آبی که با پرچم اشتباه کمک داوران بازی از دست رفت و پنالتی محرزی که روی خطای هند بازیکن حریف دیده نشد، همراه با سوت هایی که بازی را به سمت جنجال و درگیری نیمکت های دو‌ تیم برد، صدای هر دو تیم برنده و بازنده را در آورد تا جنجال های داوری درغیبت کمک داور ویدیویی همچنان حرف اول فوتبال پر حاشیه ما باشد.
ظلم بالسویه عدل است و اشتباهات داوری هم جزیی از فوتبال و همه رشته های ورزشی؛ اما اگر این شائبه به وجود بیاید که این اشتباهات گزینشی صورت گرفته و تیم ها به طور تقریبا یکسان از آن بهره مند یا متضرر نشده اند، دیگر عدالتی وجود نخواهد داشت. اگر مشخص شود یک تیم تا کنون از داوری آسیب نخورده، آن وقت نقص مدیریت فوتبال ایران با هیچ متر و معیاری قابل توجیه نیست! اگر مشخص شود، انتقاد هواداران و مسوولان سایر تیم ها نسبت به نگاه خاص فدراسیون فوتبال به تیم تیم خاص معنا پیدا می کند.
چندی پیش بود که اسناد دریافتی یک میلیاردی مهدی تاج از مجموعه فولاد مبارکه منتشر شد و تکذیب هم نشد؛ اما اینها که نباید منجر به ایجاد حاشیه برای فوتبال ما شود تا این شائبه به وجود بیاید که فدراسیون نسبت به تیمی خاص تمایل دارد.
اجازه بدهیم رقابت همه تیم ها در لیگ برتر ین فصل در فضایی کاملا عادلانه و منصفانه انجام شود؛ هرچند که تا همین حالا هم شکل داوری ها از دایره عدالت و انصاف خارج شده و امتیازهای زیادی در این بین گم شده است.
 
سید مهدی فاطمی روزنامه نگار

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39925
اخبار مرتبط

نظرات شما