معاون حوزه‌های علمیه:

چهار هزار متقاضی سال تحصیلی آینده جذب حوزه‌های علمیه می‌شوند

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به آغاز زمان ثبت‌نام متقاضیان برای سال تحصیلی آینده، گفت: ظرفیت پذیرش از طریق ثبت‌نام و طی فرآیند مورد نظر، چهار هزار نفر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام پذیرش در حوزه‌های علمیه از امروز، اول اسفندماه جاری آغاز شده و تا اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.


وی افزود: متقاضیان می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه و یا به صورت حضوری به مراکز حوزه‌های علمیه سراسر کشور، همچنین مراکز مدیریت استانی مراجعه کنند.

وی با بیان این که پذیرش در سه مقطع پایه هشتم متوسطه اول، پایه دوازدهم متوسطه دوم و دانشگاهیان صورت می‌گیرد بیان داشت: متقاضیان می‌توانند در برنامه جاری و متداول حوزه و یا سفیران ثبت‌نام کنند، که برای هر ۲ مورد، امکان ثبت نام در سامانه پذیرش وجود دارد.

رستم‌نژاد شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه را مورد اشاره قرار داد و گفت: فارغ از شرایط عمومی، حوزه علمیه برای پذیرش شرایط خاص خود را دارد، چراکه به دنبال استعدادهای متناسب با حوزه و مسئولیت‌های حوزوی است، و بر این اساس متقاضیان را می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه صلاحیت‌های اخلاقی، خانوادگی، روحی و جسمی در پذیرش حوزه مدنظر قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: افرادی که حافظ قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هستند، در اولویت می‌باشند.

رستم‌نژاد افزود: پذیرش در حوزه‌های علمیه مانند سایر مراکز علمی نیست، ملاک برخی مراکز فقط شرط علمیت و تحصیل و سوابق تحصیلی است، اما چون مباحث دیگری نیز در بحث پذیرش حوزه و حوزویان جزو شرایط لاینفک و ضروری است، چندین ماه به طول می کشد.

وی افزود: مراحل پذیرش شامل مصاحبه، مشاوره، تحقیق‌های میدانی و دوره‌هایی مانند میثاق و در نهایت سنجش سلامت است که همه این‌ها که به پایان رسید، کدی به نام محصل علوم دینی ارائه، و به طور رسمی طلبه حوزه محسوب می‌شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40250
اخبار مرتبط

نظرات شما