معاون پژوهشی دانشگاه قم مطرح کرد:

بی‌مهری دولت‌های قبل به طب مبتنی بر گیاهان دارویی

معاون پژوهشی دانشگاه قم گفت: در دولت‌های قبل به طب مبتنی بر گیاهان دارویی بی‌مهری و بی‌توجهی شد؛ اما در این دولت نسبت به این مسئله حرکت مثبت وجود داشته و حمایت‌هایی هم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام فراهانی  ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی زیست‌شناسی گیاهان دارویی که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به سیاست‌های دانشگاه، اظهار داشت: تبدیل‌شدن دانشگاه به مرجعیت علمی و فعالیت در راستای نیازهای کشور دو محور دانشگاه قم است.
وی ادامه داد: در همین راستا دانشگاه قم اقدامات مختلفی را انجام داده است که از جمله آنها می توان به برگزاری همایش های متعدد اشاره کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به اینکه سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری همایش بین المللی زیست شناسی گیاهان دارویی برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد مهم برای اولین بار در کشور در دانشگاه قم با حضور برترین شرکت های دانش بنیان در حوزه گیاه شناسی و داروهای گیاهی برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: سه شنبه میزبان دکتر سیف سهندی از افراد ممتاز و سرآمد در حوزه گیاهان دارویی ، در دانشگاه قم خواهیم بود.
حجت الاسلام فراهانی با اشاره به  اینکه در حاشیه همایش، نمایشگاه گیاهان دارویی هم برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری این همایش برای شرکت های دانش بنیان که می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند بسیار خوب است.
وی اضافه کرد: در دولت های قبل به طب مبتنی بر گیاهان دارویی بی مهری و بی توجهی شد اما در این دولت نسبت به این مسئله حرکت مثبت وجود داشته و حمایت هایی هم شده است.
مشاور وزیر اقتصاد در امور اقتصادی با اشاره به جنبه اقتصادی گیاهان دارویی، گفت: هشت هزار گونه گیاه که 800نوع آن جنبه دارویی دارد شناسایی شده و از این تعداد 2300مورد هم این ظرفیت را دارند که در خصوص آنها پژوهش و تحقیق شود.
وی ابراز داشت: در حوزه گیاهان دارویی با دریایی وسیع روبرو هستیم که می تواند در بحث اقتصادی و طب سنتی کمک کند.
حجت الاسلام فراهانی با اشاره به اینکه زیست شناسی گیاهان دارویی برای اولین بار است که مطرح می شود، گفت: به دنبال این هستیم که کارایی، کار آمدی و کیفیت در گیاهان دارویی در این همایش مطرح شود و اقتصاد این بحث هم بهتر شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40384
اخبار مرتبط

نظرات شما