دولت و مجلس نسبت به تصحیح بودجه نظامی کشور اقدام کنند

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه شهید رجایی با انتقاد از کاهش بودجه نظامی کشور گفت: از دولت و مجلس درخواست می کنیم که نسبت به تصحیح بودجه نظامی اقدام کنند و مصلحت کشور را بیش از پیش در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،رضا خوش‌اندام دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با انتقاد از کاهش بودجه نظامی کشور گفت: با توجه به بودجه سال جدید  نکته ای که آزار دهنده است این است که بودجه نظامی کشورمان در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برای درک بهتر این موضوع خوب است بودجه نظامی کشورمان را با سایر کشورهای منطقه و جهان مورد برسی قرار دهیم، به طوری که آمریکا سالانه ۵۹۶ میلیار دلار ، چین ۲۱۵ میلیارد دلار ، روسیه ۶۶/۴ میلیارد دلار ، عربستان ۸۷/۴ میلیارد دلار ، هند ۵۱/۲ میلیار دلار و ایران تنها ۱۲ میلیارد دلار در سال گذشته که تنها ۳/۲ بودجه کل کشور است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: این ارقام نشان می‌دهد که کل هزینه دفاعی ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار اندک و ناچیز   می باشد ، این موضوع در حالی است که هزینه نظامی شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس در سال آینده بسیار افزایش یافته است و دولت آمریکا که بزرگترین دشمن ملت ایران است ، قصد دارد که بودجه نظامی کشورش را به ۷۵۰ میلیارد دلار افزایش دهد که چنین افزایشی بی سابقه است.

خوش اندام گفت: در اختیار داشتن یک نیروی نظامی قدرتمند در هر کشوری امری لازم و ضروری است به خصوص برای کشوری که موقعیت کانونی و استراتژیک در مهم ترین منطقه جهان دارد ولی با غرب همسو نبوده و مستقل عمل می کند.

وی افزود: جهان امروز، جهانی پر از تولیدات پیشرفته در حوزه نظامی است و بسیاری از کشورها، بیشتر توان مالی خود را معطوف به این عرصه کرده‌اند، علت هم در این است که اگر کشوری قدرت و توان نظامی نداشته باشد، یک شبه توسط ابرقدرت‌ها نه تنها چپاول خواهد شد، بلکه بلعیده می‌شود.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اضافه کرد: ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران اگر چه تجهیزات و ادوات خوبی در اختیار دارند و می توان گفت این تجهیزات و ادوات قابل قبول هستند، اما از نقص ها و کمبود هایی نیز رنج می برند که با کاهش بودجه نظامی این کمبود ها افزایش پیدا می کند و شاهد عقب ماندگی و کاهش پیشرفت در حوزه نظامی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای ستمگر جهان برای ضربه زدن به امنیت و تمامیت ارضی ایران نقشه می چینند و از انجام هیچ توطئه ای کوتاهی نمی کنند، بی توجهی به بودجه نظامی و امنیتی کشور بسیار مضر و اثرات غیرقابل جبرانی برای ایران عزیزمان دارد. اکنون ما در شرایط و محیطی قرار داریم که با تصویب و اجرای لوایج استعماری ، سپاه پاسداران را جزو سازمان های تروریستی قرار می دهیم و این کار عملا دستاورد های نظامی کشور به خصوص پیشرفت های نظامی سپاه را بر باد و نابود می کند و سیاسیون و صاحبنظران باید مانع تصویب این لوایح استعماری شوند.

خوش‌اندام یادآور شد: از مهم ترین نکات است که ایران همچون کشورهای منطقه و جهان توجه مالی جدی تر به تقویت بنیه دفاعی خود کند تا توان دفاعی و امنیتی کشور بیش از پیش تقویت شود. اینجانب به نمایندگی تمام دانشجویان دلسوز جنبش دانشجویی ؛ از دولت و مجلس شورای اسلامی  درخواست می کنم که نسبت به تصحیح بودجه نظامی اقدام کنند و مصلحت کشور را بیش از پیش در نظر بگیرند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/4050
اخبار مرتبط

نظرات شما