معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

زمان زیادی برای مقابله با کاهش فرزندآوری در کشور نداریم

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت ازدواج و فرزندآوری گفت: زمان زیادی برای مقابله با کاهش فرزندآوری در کشور نداریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با بیان این که موضوع جمعیت را باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرارداد، اظهار داشت: این که جمعیت کشور رو به پیری می‌رود و  در مقابل شاهد کاهش فرزندآوری یک مسئله مهم برای کشور است که طبق نظر کارشناسان برای گذر از این مسئله فرصت زیادی نداریم.
وی به اقدامات صورت‌گرفته از سوی مسئولان در این زمینه اشاره کرد و گفت: تصویب قانون جوانی جمعیت نخستین گامی بود که از سوی مسئولان در این زمینه صورت گرفت و به‌نوعی نشان داد که مسئولان نیز پی به اهمیت فرزندآوری و تکثر جمعیت پی برده‌اند.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در قانون جوانی جمعیت دو بحث جدی وجود دارد؛ یکی پشتیبانی مادی است، اما بخش مهم‌تر و جدی‌تر آن که طبق نظرسنجی‌های مردم و نظر کارشناسان مهم‌تر از دغدغه اقتصادی است، مسئله فرهنگی و گره‌های ذهنی است که در بین مردم وجود دارد.
وی تأکید کرد: پرداختن به یکی از موضوعات اساسی و کلیدی در کشور به‌عنوان جمعیت، نیازمند اقدامات فرهنگی و میدانی مختلف است.
وی همایش کالسکه‌سواران را موردتوجه قرارداد و گفت: همان‌طور که در ماه محرم در جلوه بال‌سرخ حرکت انقلابی‌مان مکتب سیدالشهدا (ع) را داریم و برنامه‌ای مثل شیرخوارگان حسینی می‌تواند جلوه ارتباط نسل به نسل ما با سیدالشهدا (ع) باشد در حرکت‌های مهدوی هم به‌عنوان جلوه سبز ظهور و حرکت روبه‌جلوی امت اسلامی به این حرکت‌ها نیاز داریم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40725
اخبار مرتبط

نظرات شما