در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

دعوت قهرمان کشتی جهان از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

قهرمان کشتی آلیش جهان با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: سکوت در برابر جنایت رژیم صهیونیستی جسارت آن‌ها را برای تجاوزهای وحشیانه بیشتر می‌کند در برابر این جنایات آزادی‌خواهان جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان سکوت نکرده و نخواهند کرد.

روح‌الله نعمتیان قهرمان کشتی آلیش جهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: شرکت در  راهپیمایی روز جهانی قدس که ابتکار امام خمینی (ره) بود هم یک وظیفه انسانی است که باید از مظلوم دفاع کرد هم وظیفه دینی و شرعی ما است، اگر نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت باشیم و در برای کشتار مسلمانان در فلسطین سکوت کنیم به‌نوعی در گناه ظالمان شریک خواهیم بود.
نعمتیان خاطرنشان کرد: سکوت در برابر جنایت رژیم صهیونیستی باعث می‌شود جسارت آن‌ها برای انجام ظلم و تجاوزها بیشتر شود و به این‌کاره‌ای وحشیانه ادامه دهند.
قهرمان کشتی آلیش جهان ادامه داد: به‌عنوان یک مسلمان شیعه پیرو مکتب قرآن و اهل‌بیت وظیفه‌داریم که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنیم و جبهه خودمان را در میدان حق و باطل مشخص کنیم ورزشکاران با توجه به روحیه پهلوانی قطعاً در کنار همه مردم حضور داشت.
نعمتیان افزود: رژیم صهیونیستی در این برهه زمان دچار بحران موجودیتی شده است و هم از داخل این بحران به وجود آمده از طرفی جبهه مقاومت در قوی‌ترین حالت خودش قرار دارد، همچنین به فرموده مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی خودشان عجله دارند که زودتر از ۲۵ سال نابودی خود را مشاهده کنند.
وی در پاسخ به این سؤال که راهپیمایی روز جهانی قدس چه تأثیری در اوضاع‌واحوال مردم فلسطین خواهد داشت؟ عنوان داشت: تاریخ را که نگاه می‌کنیم رژیم صهیونیستی و به‌طورکلی جبهه استکبار می‌خواستند جنایات آن‌ها در بایکوت خبری باشد و چیزی به‌عنوان فلسطین وجود نداشته باشد اما حضرت امام خمینی (ره) با این ابتکاری که به خرج دادند فلسطین را به مسئله اصلی جهان اسلام تبدیل کرد.
قهرمان کشتی جهان گفت: راهپیمایی مردم در سراسر جهان در روز قدس باعث می‌شود هیچ‌گاه مسئله فلسطین فراموش نشده و کهنه نشود و همواره در صدر اخبار مهم دنیا قرار بگیرد و همه آزادی‌خواهان جهان اعم مسلمان و غیرمسلمان بدانند که چنین تجاوز و جنایتی رخ‌داده و ادامه دارد.
نعمتیان بیان داشت: اگر راهپیمایی روز جهانی قدس نبود ممکن بود کشوری به نام فلسطین دیگر وجود نداشت اما راهپیمایی روز قدس موضوع فلسطین را در سرتاسر دنیا منتشر کرد که حتی در آمریکا و اروپا نیز آزادی خواهان در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی‌های گسترده‌ای برگزار می‌کنند و برای آزادی فلسطین تلاش می‌کنند.
قهرمان کشتی جان تأکید کرد: روز جهانی قدس باعث همبستگی و نزدیکی بین کشورهای اسلامی شده است که در مورد موضوع واحد آرمان فلسطین و مبارزه با صهیونیسم باهم  هم‌نظر هستند.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41390
اخبار مرتبط

نظرات شما