مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم:

هیچ حکومتی به‌اندازه جمهوری اسلامی ایران به دختران ارزش قائل نشده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اینکه هیچ حکومتی به‌اندازه جمهوری اسلامی ایران دختران ارزش قائل نشده است گفت: بانوان پژوهشگر در ایران بسیار زیاد هستند این‌ها را باید به دختران معرفی می‌کنیم تا الگویی برای آنها باشند، در سطوح مختلف علمی و دانشگاهی بانوان حضور دارند و جنسیت مانع پیشرفت نشده.

علیرضا رحیمی ضمن تبریک ایام دهه کرامت و روز دختر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در عام هستی هیچ مذهب و آیینی به‌اندازه دین مبین اسلام به زنان و دختران کمک نکرده است، همه می‌دانند که پیش از ظهور اسلام دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند؛ اما بعد از ظهور اسلام در حکومت‌هایی که امروز در دنیا حاکم هستند هیچ حکومتی به‌اندازه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زنان و دختران ارزش قائل نشده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام زن را ریحانه و دختر را رحمت الهی می‌داند جامعه به این موضوع در سایه جمهوری اسلامی به‌خوبی به این موضوع می‌پردازد و در دهه کرامت محور اصلی برنامه‌ها دختران و زنان هستند.
وی افزود: در تلاش برای جهت احیای شخصیت واقعی ‌زنان هستیم؛ اما غرب به دنبال تحریف واقعیت‌ها و تحقیر زنان و دختران است پس ما باید تلاش کنیم زنان و دختران به هویت واقعی خود برسند و جایگاه حقیقی خودشان را بشناسند.
رحیمی بیان داشت: زن بهترین جایگاه را در آموزه‌های دینی چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ خانوادگی دارد زن محور خانواده و اجتماع است؛ ازاین‌رو دشمنان روی تغییر هویت زنان و دختران جامعه اسلامی متمرکز شدند؛ زیرا محور پیشرفت و پس رفت هر جامعه زنان و دختران جامعه است، به همین جهت غرب امروز در جهت تحقیر زنان قدم برمی‌دارد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم عنوان داشت: تلاش می‌شود در حد ظرفیت‌های موجود شخصیت واقعی ‌زنان و دختران و ابعاد وجودی و معیارهای در آموزه‌های دینی تبیین شود تا بانوان قدر خودشان را بدانند که راه نجات زنان و دختران تمسک به دین اسلام است و تخت تأثیر آدرس انحرافی که رسانه‌های غربی به زنان می‌دهند قرار نگیرند‌.
رحیمی در پاسخ به این سؤال که آیا در مدارس قم به دختران آموزش داده می‌شود که قدر وجودی خودشان را در پیشرفت‌های جامعه بدانند؟ گفت: بله برای این کار برنامه‌ریزی‌شده است از جمله اردوهای راهیان پیشرفت که دختران دانش‌آموز برای بازدید مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی می‌روند و تلاش می‌شود دختران با دستاوردهای انقلاب اسلامی که بخش قابل‌توجهی از آن به دست بانوان رقم خورده آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: بانوان پژوهشگر در ایران بسیار زیاد هستند این‌ها را به دختران معرفی می‌کنیم تا الگویی برای آنها باشند، امروز بیشتر صندلی‌های دانشگاه‌ها در اختیار دختران است و در سطوح مختلف علمی و دانشگاهی بانوان حضور دارند و جنسیت مانع پیشرفت نشده و نخواهد شد و حجاب هم مانعی برای پیشرفت نشده است و اصلی‌ترین الگو برای دختران حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم بیان داشت: حجاب بزرگ‌ترین مصونیت برای بانوان است که باعث حفظ شخصیت و حرمت آن‌ها می‌شود و الگوهای محجبه و‌ موفق دینی و علمی باید به دختران معرفی شود، امروز غرب به دنبال تبلیغات بر علیه حجاب است و حجاب را محدودیت برای بانوان می‌داند؛ زیرا به دنبال این است بانوان را از جایگاه واقعی خودشان خارج کند به همین خاطر بزرگ‌ترین استعمار و استثمار در تاریخ علیه زنان توسط غرب رخ‌داده است.
رحیمی بیان داشت: غرب به دنبال جداکردن زن از خانواده و استفاده به‌عنوان نیروی کار ارزان‌قیمت است و زن ابزاری برای انتفاع خود و فروش کالاهای خود می‌داند به همین دلیل دست به تبلیغات دروغین می‌زند و برخی از زنان ساده باور این حرف‌ها را باور می‌کنند درحالی‌که عزت و شخصیت زن در حجاب است تا راه پیشرفت واقعی را طی کند.
وی اضافه کرد: حجاب بهترین افتخار برای زنان  با هر دین و آیینی است؛ زیرا مقوله حجاب برای زنان مختص اسلام نیست و در ادیان مختلف بر حجاب زنان و دختران تأکید شده است؛ لذا اگر زنی بخواهد شخصیت و جایگاه خودش را حفظ کند و دیگران جرئت بی‌حرمتی به وی را نکنند حجاب را باید قدر بداند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/42349
اخبار مرتبط

نظرات شما