در راستای اجرای طرح «قرار دوازدهم» صورت گرفت؛

خریداری ۸۰۰ عروسک برای کودکان خانواده‌های نیازمند قمی

طرح «قرار دوازدهم» با اعطای ۸۰۰ عروسک بین کودکان خانواده‌های نیازمند و با محوریت آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، طرح قرار دوازدهم به عنوان یکی از طرح‌های سازمان اوقاف است که در هر استان و با محوریت مراکز افق بقاع شاخص اجرایی می‌شود.

در چارچوب این طرح، اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند از محل عوائد موقوفات مرتبط یا کمک‌های خیرین، خریداری و در بین افراد و خانوارهایی که از قبل شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.

خردادماه امسال هم این طرح با محوریت حرم مطهر امامزاده سید علی (ع) به مرحله اجرا درآمد و طی آن، ۸۰۰ عدد عروسک برای توزیع بین کودکان خانواده‌های زیر پوشش خریداری شد.

اعتبار لازم برای خریداری این عروسک‌ها، یک میلیارد ریال اعلام شده است.

در مراسمی که به همین مناسبت در محل آستان مقدس امامزاده شاه سید علی (ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام عطاالله جباری معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان و حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی رئیس اوقاف شهرستان قم نیز حضور داشتند و به بیان مطالبی پیرامون اهمیت کمک به نیازمندان و نقش وقف و موقوفات در این امر انسان‌دوستانه اشاره کرد.

خریداری ۸۰۰ عروسک برای کودکان خانواده‌های نیازمند قمی

طرح قرار دوازدهم همه نیازهای قشر محروم جامعه را در بر می‌گیرد

حجت‌الاسلام عطاالله جباری معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم در مراسم اجرای طرح قرار دوازدهم در حرم مطهر امامزاده سید علی (ع) اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰، طرحی در مجموعه سازمان اوقاف به نام قرار دوازدهم شروع شده که به نیت امام عصر (عج) و از محل کمک‌های خیرین برای تأمین نیازهای خانواده‌های زیر پوشش هزینه می‌شود.

وی افزود: این طرح موضوعات مختلفی را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به تأمین دارو و درمان نیازمندان، مایحتاج ضروری زندگی و هزینه تحصیل و نوشت‌افزار دانش‌آموزان این خانواده‌ها اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در این مرحله ۸۰۰ قطعه عروسک و اسباب‌بازی به ارزش یک میلیارد ریال تهیه شده است گفت: این اقلام از طرف مرکز افق آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) در بین خانواده‌های نیازمند توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم این حرکت انسان‌دوستانه که محور اصلی آن، خیرین و واقفان بوده‌اند، مورد رضایت خداوند و امام عصر (عج) قرار بگیرد.

جباری همچنین خواستار حضور گسترده‌تر خیرین در طرح قرار دوازدهم و تداوم آن در حوزه‌های گوناگون شد.

خریداری ۸۰۰ عروسک برای کودکان خانواده‌های نیازمند قمی

خرید و توزیع تولیدات ملی در قالب طرح قرار دوازدهم

حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی رئیس اوقاف شهرستان قم نیز در این مراسم اظهار کرد: در قرار دوازدهمی دیگر و به نیت امام عصر (عج) گردهم آمده‌ایم تا از محل عوائد موقوفات و کمک‌های خیرین، کمکی هر چند اندک به نیازمندان داشته باشیم.

وی افزود: در این مرحله ۸۰۰ قطعه عروسک به ارزش یک میلیارد ریال و از محل تولیدات داخلی خریداری شده تا در بین کودکان خانواده‌های نیازمند توزیع شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه محوریت بقاع متبرکه در اجرای طرح قرار دوازدهم موجب برکت آن می‌شود گفت: امیدواریم این اقدامات مورد قبول حضرت احدیت و امام زمان (عج) قرار بگیرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42923
اخبار مرتبط

نظرات شما