در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)؛

افتتاحیه طرح اوقات فراغت مساجد استان قم برگزار شد

آیین افتتاحیه اوقات فراغت مساجد استان قم طی مراسمی با حضور شماری از مسئولان استانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم در بخشی از این آیین در سخنانی بیان داشت: هدف و رویکرد ارکان مختلف مسجد باید جذب نسل جوان به مساجد و تربیت دینی آن‌ها در قالب اجرای برنامه‌های مختلف باشد.

وی ادامه داد: یکی از برجستگی‌های امسال اوقات فراغت استان قم هماهنگی و یک‌صدایی دستگاه‌های مرتبط با مسجد است که می‌تواند به اثربخش بودن این اقدامات کمک کند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم نیز در ادامه، بیان کرد: هدف ارکان مختلف در طرح اوقات فراغت استان قم، تربیت نسل جوان با رویکرد مسجد محور و تربیت دینی و در تراز انقلاب اسلامی است.

ابوالقاسم مقیمی اضافه کرد: مجموعه ارکان و عناصر دخیل در مسجد باید تلاش کنند تا باتربیت نسل مؤمن و انقلابی زمینه‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم نیز در ادامه، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده تمام برنامه‌های امسال اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در مسجد متمرکزشده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری ادامه داد: امسال بیش از ۳۰۰ مسجد و کانون فرهنگی و هنری میزبان طرح‌های فرهنگی، اعتقادی، ورزشی و هنری هستند.

وی بابیان اینکه امسال بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر در طرح اوقات فراغت شرکت خواهند کرد، گفت: جذب و حفظ نوجوانان و جوانان به مسجد هدف محوری این اقدامات خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: هدف ما جذب حداکثری به‌ویژه جذب جدید جوانان و نوجوانان به مسجد و تثبیت آنان در مسجد است که باید با یک راهبری و هندسه مشخص پیش رفت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43382
اخبار مرتبط

نظرات شما