مدیر بخش خواهران تربیت‌بدنی بسیج قم:

تربیت مربی ورزشی متخصص و بااخلاق از اهداف بسیج است

مدیر بخش خواهران تربیت‌بدنی بسیج قم‌ با اشاره به این که تربیت مربی ورزشی متخصص و بااخلاق از اهداف بسیج است، گفت: به همین منظور اولین دوره تئوری مربیگری درجه سه ویژه بانوان ورزشکار استان قم به همت بسیج قم در حال برگزاری است.

اعظم طراوتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: مربی ورزشی نقش بسزایی در تربیت ورزشکار بااخلاق و حرفه‌ای دارد؛ ازاین‌رو یکی از اهداف تربیت‌بدنی بسیج و سپاه قم تربیت مربیان ورزشی تراز است تا هم مبانی حرفه‌ای ورزش را اصولی آموزش دهد و هم اخلاق را در ورزشکار نهادینه کند.
طراوتی ادامه داد: به همین منظور اولین دوره تئوری مربیگری درجه سه ویژه بانوان ورزشکار استان قم با حضور ۳۰ شرکت‌کننده به همت مدیریت خواهران تربیت‌بدنی بسیج و سپاه استان و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان قم و به‌منظور استفاده همه علاقه‌مندان به مربیگری در این رشته به‌صورت رایگان برگزار می‌شود.
مدیر بخش خواهران تربیت‌بدنی بسیج و سپاه قم ادامه داد: در این دوره مدرسان حرفه‌ای و متخصصان علم ورزشی که دارای تحصیلات آکادمیک هستند آموزش‌های لازم را به داوطلبان ارائه می‌دهند، مدرسان این دوره دارای تخصص فیزیولوژی، رفتار حرکتی، روان‌شناس ورزش، کمک‌های اولیه و آناتومی انسان هستند و اخلاق در مربیگری ورزشی و شناخت حقوق ورزشی ایمنی و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی از جمله سرفصل‌های آموزش این دوره است.
طراوتی خاطرنشان کرد: تغذیه ورزشی، حرکات اصلاحی، آناتومی بدن و دیگر مباحث ورزشی به‌صورت علمی به داوطلبان آموزش داده می‌شود.
وی گفت: افراد آموزش‌دیده به‌عنوان مربیان ورزشی معتبر به مدت یک سال در سالن‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان به‌منظور گذراندن دوره کارورزی مشغول به کار می‌شوند.
طراوتی بیان داشت: هدف از برگزاری این دوره استفاده از توانمندی بانوان ورزشکار بسیجی جهت همکاری بیشتر در سالن‌های ورزشی استان است و داوطلبان بعد از کسب نمره قبولی دوره تخصصی را بعدازاین طی خواهند کرد.
وی در پایان افزود: همچنین مسابقات انتخابی تنیس‌روی‌میز قهرمانی بانوان با مشارکت شهرداری قم در قالب ۵۰ مسابقه برگزار شد و منتخبین شهریورماه سال جاری، عازم مسابقات قهرمان کشوری بسیج خواهند شد.
طراوتی ادامه داد: مسابقات دارت انتخابی استان با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و مشاور امور بانوان شهرداری قم به‌منظور اعزام به مسابقات بسیج کشور که مهرماه برگزار خواهد شد نیز با حضور ۵۰ ورزشکار بسیجی برگزار و در سه رده سنی ۹ نفر منتخب شدند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44487
اخبار مرتبط

نظرات شما