مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم:

آماده پذیرش روزانه ۱۵ هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین هستیم

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: آماده پذیرش روزانه ۱۵ هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی قربانی‌کرم امروز در نشست خبری که برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه مردمی اربعین از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در راستای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) آغاز ‌کرد.

وی افزود: از ابتدای فعالیت تا سال ۱۳۹۹ مجموعه ما در مصلی قدس قم به خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله (ع) پرداخت.

قربانی کرم تصریح کرد: در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ باتوجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا، تصمیم گرفتیم رویکرد قرارگاه را به انجام کارهای فرهنگی، توزیع بسته‌های معیشتی و…‌تغییر دهیم.

مسئول کمیته مردمی ستار اربعین استان قم خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از آرام شدن ویروس کرونا در کشور، تصمیم گرفتیم بار دیگر در موضوع خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین مشغول شویم‌.

وی در ادامه گفت: سال ۱۴۰۱ باتوجه به اینکه قرارگاه اربعین استان قم در سطح کشور شناخته شده بود، به توصیه مدیران استان مقرر شد ادامه فعالیت‌هایمان به مسجد مقدس جمکران انتقال یاید.

قربانی‌کرم تصریح کرد: سال گذشته از ابتدای شروع پیاده‌روی ایام اربعین تا پایان از ۱۸۱ هزار نفر زائر داخلی و خارجی در مسجد جمکران اسکان و پذیرایی انجام شد.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم اشاره کرد: امسال برای هشتمین سال درخدمت زائرین امام حسین(ع) خواهیم بود. قم امروز به عنوان بزرگترین حسینیه سیدالشهدا میزبان زائرین از سراسر کشور است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که قم چندسالی می‌شود که به عنوان عمود اول از روزهای ابتدایی ماه صفر میزبان زائرین است.

قربانی‌کرم بیان کرد: رویکردی که امسال تصمیم گرفتیم در دستور کارمان قرار بگیرد استفاده از ظرفیت‌های مختلف استان است.

وی افزود: برای مثال امسال در یک نقطه متمرکز نخواهیم بود، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مدارس، سالن‌های ورزشی و منازل از زائرین عزیزی که به قم سفر می‌کنند میزبانی خواهند کرد.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌‌ها و اقدامات انجام شده هر زائری که وارد استان می‌شود، پیامکی حاوی لینک سایت قرارگاه مردمی اربعین به وی ارسال خواهد شد.

وی ابراز کرد: زائرین بعد از ثبت نام در سایت، به اولین موکب دارای ظرفیت که در نزدیکی زائر مستقر شده هدایت می‌شوند. در این سامانه نیازمندی‌های افراد جانمایی شده است.

قربانی‌کرم عنوان کرد: درصورتی که پیامک به زائرین عزیز ارسال نشد، می‌توانند با تلفن ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ به صورت ۲۴ ساعته ارتباط برقرار کرده و یا عدد ۸۲ را به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم اظهار کرد: هدف‌گذاری در اربعین ۱۴۰۲ میزبانی از ۴۰۰ هزار زائر است، مجموعه قرارگاه مردمی اربعین استان امسال آمادگی پذیرش روزانه ۱۵ هزار زائر را دارد.

قربانی‌کرم تصریح کرد: خیرین عزیزی که می‌خواهند نذورات خود را به قرارگاه مردمی اربعین ارسال کنند، نذورات نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ واریز نمایند.

وی افزود: سایر خیرینی که نذورات خود را به صورت غیرنقدی اهدا می‌کنند، همکاران ما در ستاد فرماندهی قرارگاه اربعین واقع در بلوار محمدامین(ص)، کوچه ۳ فرعی ۴ پلاک‌ ۱۲ شبانه روز مستقر هستند.

قربانی‌کرم گفت: باتوجه به رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف تقاضا داریم افرادی که هرساله برای خدمت‌رسانی به عراق می‌روند، امسال لذت خدمت‌رسانی در قم را برای یک بار هم که شده تجربه کنند.


خبرنگار: عباسعلی محمدی مطلع
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44717
اخبار مرتبط

نظرات شما