جانشین ستاد اربعین استان:

موکب‌های تخصصی قم در عراق برپا شد

جانشین ستاد اربعین قم گفت: مواکب و گروه‌های «خدمت‌رسانی تخصصی» قم در کشور عراق، کرمانشاه و مرز مهران به صورت تخصصی در زمینه‌های پزشکی و سلامت، تبلیغی و فرهنگی، نظافت و پاکیزگی، هنر و رسانه وغیره به زائران خدمت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی جانشین ستاد اربعین استان قم در همایش «پاکیزگی به عشق امام حسین علیه‌السلام»، اظهار داشت : اربعین امسال با توجه به گرمای هوا، مراقبت‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای را برای زائران می‌طلبد که در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند و توصیه می‌کنیم که مردم نیز مسائل بهداشتی و سلامت را رعایت کنند و از شیوه‌نامه‌های توصیه شده دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از گرمازدگی، استفاده کنند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اینکه ۲۳۰ موکب از استان قم در جریان اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: اعزام موکب‌داران قمی برای استقرار و آماده‌سازی مواکب خدمت‌رسانی در حال انجام و امسال تسهیلات مناسبی برای تردد و انتقال لوازم و تجهیزات مواکب به کشور عراق صورت گرفته است.

جانشین ستاد اربعین استان قم بیان کرد: اداره گذرنامه استان قم با توجه به اینکه تعداد زیادی از هم‌استانی‌های عزیز قمی برای تمدید و دریافت گذرنامه اقدام کرده‌اند، تمهیدات لازم و مناسبی را برای افزایش ظرفیت ثبت‌نام و سرعت بخشی به صدور گذرنامه‌ها انجام داده است.

وی اظهار کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح دارای اهمیت ویژه و ضرورت برای همه کسانی است که می‌خواهند در همایش بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند؛ ارائه خدماتی از قبیل تهیه بلیط، دریافت گذرنامه زیارتی اربعین، اختصاص ارز زیارتی، خدمات تأمینی و بیمه‌ای و... مشروط به ثبت‌نام زائران و متقاضیان در سامانه سماح است.

مقیمی ادامه داد: در زمینه تامین اتوبوس و وسیله نقلیه برای اعزام زائران به مرزها، برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و هم استانی های عزیز برای تهیه بلیط بایستی به صورت حضوری به پایان مرکزی قم مراجعه کنند.

وی گفت: میزبانی استان قم از اتباع و زائرانی که از مرزهای شرقی وارد کشور می‌شوند و هم‌وطنان عزیز که از مسیر قم به زیارت اربعین مشرف می‌شوند، آغاز شده و زائران می‌توانند در مسجد مقدس جمکران و قرارگاه مردمی اربعین خدمات اسکان، پذیرایی، سلامت و درمان، فرهنگی وغیره را دریافت کنند.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44769
اخبار مرتبط

نظرات شما