دبیر سومین رویداد ملی هجرت:

رویداد ملی هجرت ویژه بانوان در قم برگزار می‌شود

دبیر سومین رویداد ملی هجرت‌ از برگزاری سومین رویداد ملی هجرت ویژه بانوان در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی سعیدی در نشست خبری سومین رویداد ملی هجرت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین رویداد ملی هجرت سال گذشته با حضور ۶۰۰ شرکت‌کننده در نقد سرمایه‌داری برگزار شد، دور دوم رویداد نیز اسفند سال گذشته ویژه مبلغان برگزار شد که ۲ هزار نفر با موضوع روایت فتح اقتصاد ایران در این رویداد شرکت کردند.
دبیر سومین رویداد ملی هجرت بیان داشت: سومین رویداد ملی هجرت نیز شهریورماه سال جاری ویژه بانوان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزارشدن این رویداد، چندین جلسه برگزار شد و نقش‌آفرینی زنان در اشتغال مورد بررسی قرار گرفت تا به کارآفرینی بر اساس الگوهای بومی و فرهنگی به یک نگاه متفاوت رسیدیم، تا ضمن پرداختن به نقش‌های اساسی که بانوان در خانواده دارند در بیرون از خانواده هم مفید باشند بدون اینکه اسیر نظام سلطه سرمایه‌داری شوند.
سعیدی خاطرنشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه قم، مؤسسه بانوان تمدن‌ساز، اندیشکده قصد و دیگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیز در این زمینه حمایت و مساعدت کردند تا این رویداد به‌صورت گسترده‌تر برگزار شود.
دبیر سومین رویداد ملی هجرت عنوان داشت: این رویداد از ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه سال جاری با حضور ۴۰۰  بانوان حلقه‌های میانی فعال از جمله دانشجویان و طلاب در محل دانشگاه قم برگزار شود.
وی تصریح کرد: در این رویداد بخشی از محتوا، بررسی الگوهای رایج و سرمایه‌داری که می‌خواهند زن از خانه کاملاً خارج شود و پابه‌پای مردان کار کند موردنظر است تا نقایص این نوع الگوها بیان شود.
سعیدی اضافه کرد: ثبت‌نام از ۳۰ مردادماه آغاز شده است و استقبال خوبی صورت‌گرفته و  تا کنون ۵۰۰ نفر از بانوان از سراسر کشور برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کردند و  تا ۱۰ شهریور ثبت‌نام در سایت www.Hejrat3.ir ادامه دارد و بعد از آن پالایش صورت‌گرفته و نفرات منتخب برای شرکت در رویداد حضور پیدا خواهند کرد.
همچنین در این نشست خبری مدیر علمی و محتوایی سومین رویداد ملی هجرت در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا در خصوص نحوه پالایش شرکت‌کنندگان و محتوای آموزشی، گفت: مسئله بانوان مهم است به همین دلیل بانوان نقش‌آفرین و دارای دغدغه برای این رویداد انتخاب خواهند شد به همین منظور یک آزمون تستی، یک آزمون تشریحی و یک مصاحبه تلفنی از متقاضیان گرفته می‌شود همچنین رزومه افراد نیز اخذ می‌شود و  در نهایت افرادی که نمره قبولی بگیرند در رویداد حضور پیدا می‌کنند.
حسینی ادامه داد: رویداد در دو بازه زمانی صبح و ظهر و با ۷ محور محتوایی دارایی، خرید، فراغت، خانه، اعتبار، رسالت و برکت برگزار می‌شود.



 
http://qomefarda.ir/44814
اخبار مرتبط

نظرات شما