استاندار قم:

«ساخت مسکن» مهم‌ترین اولویت استان است

سید محمد آقامیری با اشاره به لزوم نظارت میدانی مدیران بر پیشبرد هرچه بهتر طرح ملی مسکن، تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت استان قم، ساخت مسکن است و باید جزو ۵ استان برتر در این زمینه باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد آقامیری استاندار قم صبح امروز در جلسه کمیته ویژه پیگیری شورای تأمین مسکن استان، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری برای اجرایی‌شدن هرچه بهتر طرح ملی مسکن هستند و در صورت بروز مشکل نیز باید راه‌حل اجرایی برای برون‌رفت از مشکلات را پیدا کنند.
استاندار قم با تأکید بر اینکه دستور رئیس محترم جمهور برای ساخت مسکن یک تکلیف قانونی است و انجام‌ندادن آن ترک فعل مدیر مربوطه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن کاری جهادی است و باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.
وی افزود: ورود تعاونی‌های موفق و خوشنام به طرح نهضت ملی مسکن و لزوم نظارت کامل دستگاه‌های مربوطه بر عملکرد آن‌ها ضروری است.
آقامیری با اشاره به لزوم نظارت میدانی مدیران بر پیشبرد هرچه بهتر طرح ملی مسکن، تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت من، ساخت مسکن است و باید جزو ۵ استان برتر در این زمینه باشیم.
استاندار قم با تشریح اهمیت ساخت و تولید مسکن در اقتصاد کشور، تصریح کرد: باید تمام پهنه استان به کارگاه ساخت مسکن تبدیل شود و نباید به یکی یا دو سایت در نظر گرفته شده برای این طرح بسنده شود.
آقامیری پیگیری قانون جلوگیری و مبارزه با احتکار زمین را امری ضروری خواند و اظهار داشت: چنانچه مؤسسه یا نهادی از دولت زمین گرفت اما نساخت حتماً از مجاری قانونی و برابر قانون خلع‌ید و به نفع مردم مسکن‌سازی شود.
استاندار قم در خاتمه خاطرنشان کرد: بانک‌ها موظف به همکاری تام و تمام در اعطای تسهیلات بانکی ساخت مسکن به مردم هستند.




انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/44987
اخبار مرتبط

نظرات شما