پایان تلخ بلگراد؛

سلام کشتی آزاد ایران به نایب‌قهرمانی!

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز و ۱۵۰ امتیاز تیمی، نایب قهرمان پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، باتوجه‌به تجربه کسب مدال توسط ۸ ملی‌پوش ایران اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان، این امیدواری بین علاقه‌مندان به کشتی وجود داشت که امسال پژمان درستکار و تیمش بتوانند طلسم چند ساله را شکسته و قهرمانی را کسب کنند، اما اوضاع آن‌طور که انتظار داشتیم پیش نرفت. تک مدال طلای امیرحسین زارع در سنگین‌وزن باعث شد ایران بدون طلا نماند و امیرمحمد یزدانی و حسن یزدانی هم با شکست در فینال برابر رقبای آمریکایی خود به مدال نقره رسیدند. محمد نخودی دیشب اولین برنز ایران را در ۷۹ کیلو کسب کرد. رحمان عموزاده هم امشب برای کسب دومین برنز روی تشک رفت و برخلاف انتظارها بازهم باخت تا پرونده ایران با کسب یک طلا، دو نقره و یک برنز بسته شود.

در بخش تیمی نیز آمریکایی‌ها با ۱۴۸ امتیازی که به دست آوردند، قهرمانی خود را جشن‌ گرفتند و  ایران هم با ۱۱۰ امتیاز نایب‌قهرمان شد.

میلاد والی زاده، رضا اطری، یونس امامی، امیرعلی آذرپیرا و مجتبی گلیج هم قبل از رسیدن به نیمه‌نهایی به کار خود پایان دادند و نتوانستند امتیاز قابل‌توجهی برای تیم ملی به دست آورند تا فرصت خوب قهرمانی برای ایران از دست برود.

این نتایج در حالی رقم خورده که تیم ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ با ۷ مدال، ۲ نشان طلای رحمان عموزاده و کامران قاسم‌پور، ۳ نقره رضا اطری، محمد نخودی و حسن یزدانی و ۲ برنز یونس امامی و امیرحسین زارع با مجموع ۱۵۰ امتیاز نایب‌قهرمان جهان شده بود. در واقع تیم پژمان درستکار حتی نسبت به سال گذشته هم چه از نظر مدالی و چه امتیاز افت کرده و این یک زنگ خطر جدی در سال قبل از المپیک است.

به‌دست‌نیاوردن سهمیه در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم نیز دردسر دیگر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در ماه‌های آتی خواهد بود.

رحمان عموزاده که با امید کسب مدال طلا وارد مسابقات شده بود، بعد از شکست در نیمه‌نهایی برابر حریف مجارستانی، امشب برای کسب مدال برنز مقابل شامیل مامدوف از روسیه قرار می‌گیرد.

فینال وزن ۶۵ کیلوگرم را اسماعیل موساکائف از مجارستان و سباستین از کوبا برگزار می‌کنند.

خبر شوکه‌کننده مصدومیت عبدالرشید سعدالله‌یف و انصراف او از دیدار رده‌بندی وزن ۹۷ کیلوگرم بود.

فینال وزن ۹۷ کیلوگرم نیز میان احمد تاجدوالدینف از بحرین و ماگومدوف از آذربایجان برگزار می‌شود.

*رحمان عموزاده در رده‌بندی وزن ۶۵ کیلوگرم برابر حریف روس خود با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

*البته یک فرصت دیگر براى کسب سهمیه المپیک در این وزن باقی‌مانده و رحمان باید تا ساعاتى دیگر با دیگر بازنده رده‌بندى این وزن مصاف دهد.

* اسماعیل موساکائف که دیروز به‌سختی و لحظات آخر رحمان عموزاده را شکست داده بود، در فینال ۶۵ کیلو با نتیجه ١١ بر صفر ریورا از کوبا را شکست داد و قهرمان شد.

* با انصراف عبدالرشید سعداله یف به دلیل مصدومیت، دوئل او با اسنایدر شکل نگرفت و این کشتی‌گیر آمریکایى به‌راحتی به مدال برنز ٩٧ کیلو رسید.

* تاج‌الدینف، قهرمان روسى الاصل بحرین، بعد از شکست‌دادن اسنایدر و سعداله یف، در فینال هم ماگمدوف را ٨ بر یک شکست داد تا پادشاه جدید ٩٧ کیلوى جهان باشد.

* باتوجه‌به اینکه اتحادیه جهانی شرایط کسب سهمیه المپیک پاریس را پیش‌ازاین اعلام کرده و نفرات اول، دوم و سوم مشترک رقابت‌های جهانی به‌علاوه نفر برتر دیدار رودررو بین نفرات پنجم مشترک این رقابت‌ها می‌توانند سهمیه را کسب کنند رحمان عموزاده به مصاف ماکسیم ساکولتان دیگر نفر پنجم این مسابقات رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر در این دیدار به برتری دست‌یافت و سهمیه المپیک پاریس را برای تیم ملی کشتی آزاد کسب کرد.

* امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با کسب مدال طلا و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با کسب مدال نقره دیگر ملی‌پوشان کشورمان بودند که موفق شدند سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند.

* تیم کشتی آزاد این فرصت را دارد تا در رقابت‌های گزینشی قاره‌ای و جهانی در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم ۳ سهمیه باقی‌مانده المپیک را به دست بیاورد.

* درصورتی‌که تیم ملی روسیه می‌توانست وارد جدول‌ بخش تیمی شود، با ۱۱۷ امتیاز بالاتر‌ از ایران قرار می‌گرفت!

 



انتهای پیام/


منبع:ورزش پارسی
http://qomefarda.ir/45281
اخبار مرتبط

نظرات شما