مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

دستگاه‌های استان قم در رفع مشکل مسکن نیازمندان مشارکت کنند

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از ادارات، نهادها و دستگاه‌های استان قم خواست که با بهره‌مندی از امکانات خود و تعامل و هم‌افزایی با کمیته امداد، بار سنگین مسکن را از دوش نیازمندان بردارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به کارویژه‌ها و آمایش‌های استانی در منظومه طرح‌های حوزه گفت: با۵۰ نهاد تفاهم‌نامه امضا شد که با ۱۰ نهاد به توافق برنامه ۵ ساله رسیدیم و کمیته امداد هم یکی از این نهادهاست.
وی با تبریک انتصاب حجه الاسلام والمسلمین محمدطه مهری به سِمت مدیرکلی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: امیدوارم با انتصاب حضرتعالی، شاهد رسیدگی مضاعف به نیازمندان و پیگیریهای بیشتر در اجرای تفاهم‌نامه‌های امضاء شده با حوزه علمیه باشیم.
اعرافی با تأکید بر اینکه قم در پشتیبانی فکری و تربیتی کشور نقش‌آفرین است تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه، مطالعات عمیق پژوهشی و تربیت نیرو برای نهادها و سازمان‌ها در کنار تعامل‌های میدانی و عملیات اجرایی پیش‌بینی شده است که برای این برنامه باید گام‌های اساسی برداشته شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ۱۰ طرح تبلیغی کلان توسعه یافته حوزه علمیه در شبکه‌های مختلف تبلیغی را خاطرنشان و اظهار کرد: کمیته امداد هم با رویکرد جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی توازن و تکافل اجتماعی، پیوست مد نظر خود را برای این مجموعه تبلیغی ارائه کند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد به نام شریف امام خمینی(ره) مزین است افزود: این نهاد مقدس باید الگوساز نظام امداد اسلامی و شاخص‌های آن باشد و در راهبری حرکت عدالت در کشور فراتر از مأموریت‌های خود عمل کند.
اعرافی سرآمدی مشارکت خیران استان قم در خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی را یادآور شد و ادامه داد: اصل مشارکت و پیشگامی خیران قم باید رتبه یک کشور باشد و با هم‌افزایی و توان‌افزایی آنها مشکلات مددجویان را به حداقل برسانید.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور مسیر کمیته امداد در تعامل با حوزه را نیز مورد تأیید دانست و از پایه‌ریزی پیوست فرهنگی در همه اقدامات کمیته امداد قدردانی کرد.
وی خواستار تقویت تعاملات میان ‌دستگاهی این نهاد برای محرومیت‌زدایی در استان شد و تصریح کرد: موضوع مسکن نیازمندان را که از اولویت‌های مهم دولت نیز هست با همکاری و هم‌افزایی امکانات دستگاه‌های استانی به صورت جدی‌تر دنبال کنید تا بار سنگین مسکن از دوش نیازمندان برداشته شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان سخنان خود نیز اشاره‌ای به ضرورت توجه به قوانین خانواده و افزایش جمعیت در جامعه هدف داشت و پیگیری طرح دوباره زندگی را در تحقق اهداف این موضوع مهم مؤثر دانست.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطه مهری، مدیرکل کمیته امداد استان قم گزارشی از شرایط مددجویان و عملکرد این نهاد در استان ارائه کرد و خواستار حمایت و همکاری بیشتر حوزه علمیه در رفع فقر و محرومیت در استان شد.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/45298
اخبار مرتبط

نظرات شما