معاون استاندار قم:

بیش از ۵۱۱ هزار زائر اربعین در قم اسکان یافتند

معاون فرهنگی ،‌اجتماعی و زیارت استاندار قم از اسکان یافتن ۵۱۱ هزار و ۱۷۱ زائر ایام اربعین در این استان در بازه زمانی ۲۷ مرداد گذشته تا پایان روز ۲۷ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی  اظهار داشت: از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۶۹ زائر داخلی و خارجی در محل‌های اقامتی تحت نظر اماکن (تخت های رسمی) اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در همین مدت ۱۲۲ هزار و ۸۴۰ نفر نیز در اماکن زیر نظر ستاد مردمی اربعین پذیرش شدند.

وی ابراز داشت: از ۲۷ مرداد ماه و تا پایان ۲۷ شهریورجاری ، ۱۶ هزار نفر در خیریه خیابان ایستگاه قم و ۶۵ هزار و ۱۲۰ نفر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اسکان یافتند.

معاون استاندار قم با اشاره به آمار اسکان زائران ایام اربعین در مدت ذکر شده در مسجد مقدس جمکران نیز گفت: ۴۳ هزار و۴۸۱ زائر ایرانی و ۱۲ هزار و ۸۰۱ زائر خارجی در آن مسجد پذیرش شدند.

وی افزود: حدود ۱۴۷ هزار و ۷۰۸ زائر نیز در پارک‌ها و بوستان‌ها اسکان یافتند و در مدت مذکور همچنین ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در موکب ایجاد شده در بخش سلفچگان قم اسکان داشتند.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار نفرجمعیت دارد که سه هزارنفر آنان در شهر زندگی می‌کنند. این بخش در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

مقیمی همچنین از اسکان در مراکز آموزشی استان نیز خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۳ هزار و ۳۱۱ نفر نیز در اماکن تعیین شده برای اسکان آموزش و پرورش قم پذیرش شدند.

نزدیک به ۲ هفته از اربعین شهادت امام حسین(ع) و یک ماه از برپایی موکب های خدمت رسانی به زوار اربعین گذشته است اما به گفته مسئولان امر،‌خدمت رسانی به زائران اربعین هم چنان در استان قم ادامه دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم پیشتر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرده بود: نزدیک به ۳۷ روز است خدمات ستاد اربعین قم در حال انجام است و تا ۱۰ ربیع الاول(چهارم مهرماه) که زائران پاکستانی به این شهر تردد می‌کنند، این خدمات دهی ادامه پیدا خواهد کرد.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/45336
اخبار مرتبط

نظرات شما