مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم:

هنر،‌ شاهراه انتقال مفاهیم دفاع مقدس است

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم گفت: برای تبیین هر موضوعی مخصوصاً موضوعاتی مانند دفاع مقدس استفاده از ابزار هنر یکی از راهکارهای اساسی است و شاهراهی برای توفیق و ماندگاری خواهد.

محمود علامه روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که در دوران دفاع مقدس روح ایمان، اخلاص، سلحشوری، خدمت به خلق‌الله که در جبهه‌ها و رزمندگان حاکم بود برای ما و نسل جدید سرمشق است؛ لذا انتشار خاطرات رزمندگان اسلام می‌تواند این روحیه فداکاری و انگیزه را در جوانان زنده کند.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم ادامه داد: خاطرات رزمندگان سراسر روحیه معنوی، اخلاص، امید، فداکاری و سلحشوری است که با بیان آن به شکل‌های مختلف از جمله، کتاب، مستند، فیلم و... به نسل جدید منتقل می‌شود.
وی افزود: هرچند تفاوت‌های زیادی بین جنگ در دوران دفاع مقدس و جنگ امروز وجود دارد؛ اما مصادیق زیادی بین آن‌ها وجود دارد از جمله ایمان، بصیرت، روحیه استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و آزادگی بین رزمندگان در هر دو جنگ مشترک است.
علامه روشن تصریح کرد: در جنگ تحمیلی تشخیص راحت‌تر بود و بصیرت کمتری نیاز داشت، خاکریزها مشخص‌تر بود، میدان‌های جنگ مشخص بود، سنگر خودی و غیرخودی قابل‌تشخیص بود؛ اما در دوران جنگ حاضر که یک جنگ تمام‌عیار ترکیبی است و از همه تجهیزات برای جنگ با اعتقادات، هویت و بصیرت استفاده می‌شود تشخیص سخت‌تر است.
مسئول سازمان بسیج اساتید با تأکید بر تبیین دوران دفاع مقدس برای نسل جدید عنوان داشت: برای تبیین هر موضوعی مخصوصاً موضوعات این چنینی استفاده از ابزار هنر یکی از راهکارهای اساسی است و شاه‌راهی برای توفیق و ماندگاری خواهد بود، مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند استفاده از هنر برای ماندگاری در ذهن‌ها و همه شئون زندگی استفاده شود.
علامه روشن گفت: در انتقال مفاهیم زیبای دوران دفاع مقدس باید ساده‌سازی صورت‌گرفته و تبیین به‌صورت عالمانه و هنرمندانه صورت گیرد و جوان و نوجوان به سمت مطالعه و علم‌آموزی سوق پیدا کرده و انگیزه مراجعه به کتاب‌ها و آثار دوران دفاع مقدس را پیدا کنند.
وی افزود: در دیدار با خانواده شهدا باید یک تغییر نگرش صورت گیرد به این معنی که صرفاً برای دیدار و دلجویی از خانواده شهدا صورت نگیرد، هرچند این دیدار هم بسیار تأکید می‌شود؛ اما باید با خانواده شهدا مأنوس شد تا به سبک و سیاق زندگی رزمندگان پی ببریم و خودمان را به آن شکل درآوریم زیبایی زندگی شهدا قطعاً جوان امروزی را جذب می‌کند.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم عنوان داشت: راهبرد ایمان، اخلاص، بصیرت، علم‌آموزی و تبیین در مسیر اهداف شهدا است و جوان امروزی را در پذیرش این‌گونه راهبردها باید کمک و یاری کنیم تا خودشان قوه تشخیص را به دست بیاورد تا به مسیر شهدا و رزمندگان هدایت شوند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/45353
اخبار مرتبط

نظرات شما