وزیر ورزش و جوانان:

حوزه علمیه در مسائل فرهنگی به ورزش کمک کند

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مسائل فرهنگی در فدراسیون‌ها و کمک حوزه علمیه در این عرصه، تصریح کرد: در کنار کار فرهنگی به ورزش قهرمانی هم پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کیومرث هاشمی روز پنج شنبه در جلسه ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه در مشهد مقدس که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بالغ بر ۱۰۰ پیشنهاد در ستاد راهبردی ورزش حوزه های علمیه مطرح و جمع بندی شده که در این دو سال باقی مانده از دولت همه آن‌ها قابلیت اجرا ندارند ولذا باید اولویت بندی جهت اجرا داشته باشیم.
وی افزود: در جلسه ای با معاونین امور طلاب حوزه های علمیه استان ها بسیاری از ناگفته‌های ورزش را مطرح کردیم که معاونین محترم نیز پیشنهادهای بسیار خوبی را ارائه کردند.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بسیاری از دغدغه‌های مطرح شده توسط اعضای ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه در برنامه‌های آینده وجود دارد و باید براساس اولویت اجرایی شود.
هاشمی ادامه داد: گام دوم انقلاب که مدنظر رهبر معظم انقلاب است از مهم ترین برنامه‌های اینجانب در تصدی وزارت ورزش و جوانان به شمار می‌آید.
وی تصریح کرد: ورزش با حضور فرهنگ شکل خاصی می‌گیرد و سال به سال باید این فرهنگ در ورزش بهتر شود تا در عرصه‌های بین المللی شاهد فرهنگ وزین اسلامی ایرانی باشیم.
وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: بنده خود عضوی از ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه هستم و تلاش می کنم که ۱۰ مشکل اساسی ورزش کشور را اولویت کار قرار دهیم تا گام به گام معضلات فرهنگی ورزش را حل کنیم.
وی با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به دولت سیزدهم گفت: حضرت آقا در جلسه هفته دولت امسال، مسائل بسیار مهمی را مطرح کردند که بر اساس فرمایشات معظم‌له باید برای هر اقدامی یک پیوست فرهنگی و تبلیغی داشته باشیم تا بدانیم برای آن موضوع چه اقدامی باید انجام دهیم.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با آگاه سازی فرهنگی ورزشکاران، می‌توانیم از بروز مسائل ضدفرهنگی در ورزش جلوگیری کنیم.
حوزه علمیه در مسائل فرهنگی به ورزش کمک کند
حوزه علمیه در مسائل فرهنگی به ورزش کمک کند

هاشمی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مسائل فرهنگی در فدراسیون‌ها و کمک حوزه علمیه در این عرصه، تصریح کرد: در کنار کار فرهنگی به ورزش قهرمانی هم پرداخته شود.
وی بیان کرد: مسئله حجاب بانوان ورزشکار در عرصه‌های بین المللی یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور است که باید این فرهنگ سازی به بهترین شکل بین ورزشکاران انجام شود.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که مسائل فرهنگی ورزش کشور باید در برنامه‌های آموزش و پرورش گنجانده شود، گفت: نسخه‌های فرهنگی ورزش و زحمات دوستان در ستاد راهبری ورزش حوزه های علمیه باید برای چند وزارت خانه که کار ورزشی انجام می‌دهند از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و همچنین نیروهای مسلح، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک نوشته شود.
وی ادامه داد: از طرفی اقدامات باید متقابل باشد یعنی وزارت ورزش و جوانان هم موظف است تجهیزات مدارس آموزش و پرورش را حتی در نقاط محروم تامین کند.
وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در باشگاه های بزرگ مانند پرسپولیس و استقلال باید به مسائل فرهنگی به صورت ویژه پرداخته شود؛ با حل مسائل فرهنگی در باشگاه ها، وضع فرهنگ در کل فوتبال درست خواهد شد.
هاشمی عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما حضور حداقل یک نماینده با تحصیلات ورزشی در مجلس شورای اسلامی‌است تا به مسائل ورزشی با دقت نظر بیشتری پرداخته شود.
وی افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید برای هر اقدامی یک پیوست فرهنگی تبلیغی داشته باشیم تا بدانیم برای آن موضوع چه اقدامی باید انجام دهیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45356
اخبار مرتبط

نظرات شما