معاون استاندار قم:

۸۰ مرکز مشاوره مسجدمحور در قم فعال است

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به فعالیت ۸۰ مرکز مشاوره با محوریت مساجد در این استان گفت: یکی از موثرترین روش‌ها برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه مشاوره و تبلیغ چهره به چهره است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی پنجشنبه شب در آیین افتتاحیه پنجمین دوره استانی تربیت راهنمای خانواده در فرهنگسرای جوان قم افزود: در سال‌های اخیر راه‌های مختلفی برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده اما بهترین روش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی «مربی محور» عمل کردن و برگزاری دوره آموزشی است که پس از آن ارائه مشاوره و تبلیغ چهره به چهره بسیار اثرگذار می‌باشد.

وی با تاکید بر میزان اهمیت و نقش مشاوره بین عموم مردم عنوان کرد: انجام مشاوره فردی یکی از بهترین روش های رفع و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مشاوران به صورت مداوم و پیوسته با پرداختن به موضوعات و مسائل روز جامعه، بسیار راهگشا است.

وی عنوان کرد: با برگزاری دوره‌هایی همچون تربیت راهنمای خانواده در واقع متدینین جوان برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی آموزش می‌بینند و با دانش و علم لازم و روحیه جهادی به نقش‌آفرینی در این زمینه می پردازند.

مقیمی بیان کرد: امید است این دوره، پیشران خوبی برای حل آسیب‌های اجتماعی در استان قم باشد؛ در قرارگاه ۱۹ دی اجتماع دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و دولتی استان را در حوزه آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دور هم گرد آمده اند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45593
اخبار مرتبط

نظرات شما