رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم:

شاخص قم در زمینه دیابت و فشارخون بالا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: شاخص قم در زمینه دیابت و فشارخون از میانگین کشوری بالا است که باید با ارائه آموزش‌های صحیح این آمار را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » مهدی مصری پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: بیمه سلامت جایگاه خودش را پیدا کرده و کمک‌های زیادی به بیماران استان کرده است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که در مدیریت هزینه و رعایت قوانین با بیمه سلامت ایران همراه باشیم که البته این همکاری همواره وجود داشته است.

مصری با بیان این که پیشگیری از بیماری باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: شاخص قم در زمینه دیابت و فشارخون از میانگین کشوری بالا است  که باید با ارائه آموزش‌های صحیح این آمار را کاهش داد.

وی ادامه داد: علاوه بر این در مطالعات صورت‌گرفته مشخص شده که میزان سکته‌های مغزی در استان قم از میانگین کشوری بالا است که در این زمینه هم باید پیشگیری‌های لازم صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: برای اولین‌بار در کشور مراکز تحقیقاتی سبک زندگی ایرانی‌اسلامی راه‌اندازی شده که می‌تواند در آینده ارتقای سلامت مردم را به همراه داشته باشد.

 


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46266
اخبار مرتبط

نظرات شما