رئیس ایمنی شرکت گاز استان قم مطرح کرد:

شایع‌ترین علل گازگرفتگی در استان قم چیست؟!

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت گاز استان قم با بیان اینکه شایع‌ترین علت گازگرفتگی یا همان مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به دلیل نصب نادرست دودکش تجهیزات گازسوز است، بر رعایت نکات ایمنی پیرامون استفاده از وسایل گازسوز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   علی تلخابی، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت گاز استان قم پیرامون شایع‌ترین علل گازگرفتگی در قم، اظهار کرد: هر ساله هم‌زمان با شروع فصل سرد و افزایش مصرف گاز طبیعی، شاهد حوادثی نظیر آتش‌سوزی، انفجار و مسمومیت هستیم که اهمیت توجه به نکات ایمنی دوچندان می‌کند.

 وی با بیان اینکه شایع‌ترین علت گازگرفتگی یا همان مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به دلیل نصب نادرست دودکش تجهیزات گازسوز است، تصریح کرد: درصورتی‌که دودکش استاندارد باشد؛ بسیاری از حوادثی که منجر به مسمومیت و مرگ می‌شود، قابل‌پیشگیری است.

 تلخابی با اشاره به مرگ سالانه بیش از ۲۰۰ نفر در کشور به دلیل گازگرفتگی، خاطرنشان کرد: این در حالی است که با آموزش صحیح و رعایت نکات ایمنی به‌راحتی می‌شود از این معضل جلوگیری کرد و مانع از مسمومیت و فوت افراد به دلیلی گازگرفتگی شد.

 وی در بخشی از اظهارات خود اقامت در ویلاها و منازل ییلاقی را موردتوجه قرارداد و در ادامه افزود: در جاهایی که در واقع اقامت دائمی وجود ندارد؛ چون سیستم گرمایشی معمولاً از لحاظ ایمنی مورد بررسی نمی‌گیرد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 تلخابی اضافه کرد: بسیاری از حوادثی که در خصوص مسمومیت با مونوکسید کربن وجود دارد، به همین دلیل است؛ یعنی کسانی بودند که به روستاها یا ویلاهایی برای اقامت شبانه مراجعه کردند و متأسفانه همان شب حادثه برای آنها اتفاق افتاده است.

 وی در پایان ضمن تأکید بر رعایت نکات ایمنی پیرامون استفاده از وسایل گازسوز، عنوان کرد: هم استانی‌های عزیز ضمن بهره‌مندی از کتابچه‌ها و کلیپ‌های آموزشی تهیه شده توسط شرکت ملی گاز ایران، جهت دریافت راهنمایی می‌توانند با بخش ایمنی واحد HSE شرکت گاز استان قم به شماره ۳۶۱۲۱۴۵۷ تماس حاصل فرمایند.



انتهای پیام/


منبع:قمنا
http://qomefarda.ir/46810
اخبار مرتبط

نظرات شما