رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

حضور ۵۰۰ تاجر خارجی برای بازدید از نمایشگاه کفش قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به حضور  ۵۰۰ تاجر خارجی از ۳۰ کشور برای بازدید از این نمایشگاه کفش قم گفت: برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد صادرات کفش ماشینی کشور از تولیدات استان قم است.

علی‌اکبر ابدالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: برای دومین سال متوالی نمایشگاه صنعت کفش قم در نمایشگاه بین‌المللی واقع در اتوبان قم _ تهران افتتاح شد در این نمایشگاه ۴۰۰ غرفه به ارائه محصولات کفش استان قم می‌پردازند سال گذشته ۳۲۰ غرفه در این نمایشگاه وجود داشت که امسال به ۴۰۰ غرفه افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم ادامه داد: حداقل ۵۰۰ تاجر خارجی از ۳۰ کشور دنیا به استان قم برای بازدید از این نمایشگاه دعوت و اسکان داده شده است امیدوار هستیم این باعث شود هم صادرات کفش استان قم افزایش پیدا کند همه تولید کفش استان قم افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه یکی از هزاران ظرفیتی است که در بخش صنعت و تولید کشور و استان قم وجود دارد این پیشرفت قابل‌مقایسه با چند سال قبل نیست، صنعت کفش استان قم هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی رشد بسیار خوبی داشته است نمونه‌های محصولاتی که امروز در استان قم تولید می‌شود و در نمایشگاه به‌نمایش‌درآمده است در سطح برندهای جهانی است.

ابدالی خاطرنشان کرد: نمایشگاه سال گذشته برای تولیدکنندگان دستاوردهای بسیار خوبی داشت، بعد از نمایشگاه سال قبل بسیاری از تولیدکنندگان تقاضا کرده‌اند که نام آن‌ها در نمایشگاه بعدی حتماً رزرو باشد و حدود دوبرابر تعدادی که امروز در غرفه‌ها حضور دارند متقاضی وجود داشت که متأسفانه به جهت فضای نمایشگاه نتوانستیم در خدمت همه تولیدکنندگان باشیم.

ابدالی عنوان داشت: استقبال تولیدکنندگان به‌شدت بالا است و این نشان‌دهنده اثربخشی نمایشگاه‌هایی این‌چنینی است هم تجار خارجی که حضور پیدا می‌کنند، هم اجتماعی که از تولیدکنندگان شکل می‌گیرد و هم حضور مسئولان مختلف کشوری و استانی بسیار مؤثر است.

ابدالی در پاسخ به این سؤال که آیا از صادرات کفش استان قم به کشورهای خارجی آماری وجود دارد؟ اظهار داشت: مشکلی که در آمار صادرات استان قم وجود دارد این است که همه صادرات از گمرک قم اتفاق نمی‌افتد و برخی از صادرات از گمرک دیگر استان‌ها انجام می‌شود و یا حتی با کارت بازرگانی دیگری صورت گیرد؛ اما برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد صادرات کفش ماشینی کشور از تولیدات استان قم است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه حدود ۳۵۰ واحد صنعتی و صنفی مجوزدار تولید کفش در استان قم وجود دارد، اضافه کرد: این نمایشگاه تا پایان هفته و روز جمعه ۳۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/47165
اخبار مرتبط

نظرات شما