مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم مطرح کرد:

رشد ۱۰۰ درصدی توزیع و مصرف کودهای کشاورزی یارانه‌ای

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از رشد ۱۰۰ درصدی توزیع و مصرف کودهای کشاورزی یارانه‌ای در کشت پائیزه استان قم در سال جاری خبر داد.

حسین زند در گفتگو با خبرنگار «قم فردا» ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر به توزیع کودهای شیمیایی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه‌به اهمیت و اولویت محصولات اساسی کشاورزی همچون گندم در کشت پائیزه و تأثیر و نقش اساسی این محصولات در پایداری امنیت غذایی کشور، برای محصولات کشت پائیزه سال جاری استان قم بیش از ۱۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای ازته ، فسفاته و پتاسه توزیع و مصرف گردید که در مقایسه با کشت پائیزه سال گذشته استان بیش از ۱۰۰ درصد معادل ۵ هزار تن به‌ویژه در کودهای فسفاته و پتاسه رشد در مصرف داشته‌ایم.
وی ادامه داد: برنامه کودهای کشاورزی یارانه‌ای مصوب ابلاغی استان قم در سال جاری ۱۷ هزار و ۷۰۲ تن شامل کودهای سه‌گانه ازته ، فسفاته و پتاسه است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ درصد برنامه مذکور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم تأمین، تدارک و به استان حمل شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم  بیان کرد: برنامه ابلاغی کودهای کشاورزی یارانه‌ای استان قم در سال جاری شامل ۱۱ هزار و ۴۱۸ تن کودهای ازته، ۴ هزار و ۲۸۴ تن کودهای  فسفاته و ۲ هزار تن کودهای  پتاسه هست.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن از کودهای تدارک و حمل شده به استان برای مصرف کشاورزان عزیز و بهره‌برداران بخش کشاورزی توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از  ۲ هزار تن رشد داشته‌ایم.
زند ادامه داد: در همین راستا و در ۱۰ماهه ابتدای سال جاری  بیش از ۱۱ هزار تن کودهای ازته و ۴ هزار تن کودهای فسفاته و ۲ هزار تن کودهای پتاسه در بخش کشاورزی استان قم توزیع و مصرف شده است.
وی با اشاره به توزیع و تحویل به‌موقع کود در استان  تأکید کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده کلیه محمولات کودی به‌موقع و در زمان مناسب جهت مصرف بخش کشاورزی استان به انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان و کارگزاران فروش استان  توزیع و حمل شده و در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/47372
اخبار مرتبط

نظرات شما